تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۵۴۲۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرادی خواستار شد:
لزوم معرفی بندرچوئبده به عنوان دروازه فتح فاو
شهردار چوئبده خواستار معرفی این شهر بندری به عنوان دروازه فتح فاو و پشتیبانی در زمان حصر آبادان به میهمانان به ویژه زائران کاروانهای راهیان نور شد.

امین مرادی با بی بدیل خواندن نقش شهر و مردم بندر چوئبده در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم چوئبده در دوران دفاع مقدس و به ویژه در حماسه شکست حصر آبادان نقش تاثیر گذاری در جریان پیروزی رزمندگان بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه شهر بندری چوئبده در 35 کیلومتری جنوب شرق آبادان واقع شده است، افزود: خانه های مردم چوئبده در زمان جنگ تحمیلی محلی برای پذیرایی و جان پناه( سنگر) رزمندگان اسلام بود.

شهردار چوئبده اظهار کرد: زمانی که شهر آبادان در محاصره دشمن قرار داشت، تامین مهمات، مواد غذایی و دارو و کمکهای اولیه مورد نیاز رزمندگان از طریق لنجهای موجود در چوئبده و از طریق راه آبی ماهشهر انجام می شد.

مرادی تصریح کرد: با احداث بیمارستان فاطمه زهرا (س) و پایگاه هوانیروز در چوئبده، خدمات درمانی، بستری و درمان مجروحان و نشست و برخاست بالگردها و هواپیماهای حاضر در عملیاتها از این شهر شکل می گرفت.

وی یادآور شد: اهمیت و ارزش چنین اقداماتی آن قدر زیاد هست که مسئولان به ویژه سپاه که عهده دار اعزام کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی است این منطقه را نیز از یاد نبرده و نسبت به اعزام کارانها به این شهر و معرفی آن به مردم سایر شهرهای کشور اقدام کند.

شهردار چوئبده گفت: باید مناطقی که باعث افتخار آفرینی برای نظام بوده اند را به نسلهای فعلی و آینده که خود حاضر و ناظر در جریان جنگ نبودند نشان داده شوند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار