تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۵۴۲۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره استاندارد خرمشهر خبر داد
جلوگیری از ورود کالای چینی به گمرکات آبادان
رئیس اداره استاندارد خرمشهر گفت: با همکاری ادارات گمرک از ورود 42 هزار دلار کالای چینی به گمرکات آبادان و خرمشهر جلوگیری شد.

سیدصادق شریفی‌نسب امروز اظهار کرد: در آذرماه سال جاری 863 فقره اظهارنامه گمرکی به اداره استاندارد خرمشهر از سوی گمرکات آبادان و خرمشهر ارجاع شده که 854 محموله وارداتی و 123 محموله صادراتی مجوز ترخیص از این اداره را دریافت و هشت محموله وارداتی نیز به‌دلیل مغایرت با استانداردهای ملی مربوطه مرجوع شده‌اند.

وی افزود: از محموله‌های صادراتی و وارداتی تعداد 910 نمونه اخذ شده که شامل 478 نمونه از محموله‌های وارداتی و 432 نمونه برای تعیین تعرفه گمرکی و محموله‌های صادراتی است که توسط کارشناسان ادارات استاندارد خرمشهر و آبادان و با همکاری شرکت‌های بازرسی، نمونه برداری و به آزمایشگاه‌های اداره کل و همکار ارسال شده‌اند.

رئیس اداره استاندارد خرمشهر خاطرنشان کرد: ارزش محموله‌های مرجوعی که غالباً ساخت کشور چین بوده‌اند 42 هزار دلار است که با همکاری ادارات گمرک خرمشهر و آبادان از ورود آنها به کشور و بازار داخلی جلوگیری و مانع از ورود خسارت مستقیم به ارزش یک میلیارد و 40 میلیون و 273 هزار و 231 ریال به مصرف کنندگان داخلی شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به اسباب بازی، کابل برق، آداپتور، کمک فنر، تیغه برف پاک کن و کابل جوشکاری اشاره کرد.

وی در ادامه ارزش کالاهای صادراتی را بالغ بر 109 میلیارد و 134 میلیون و 973 هزار و 478 ریال اعلام کرد که از جمله آنها می‌توان به خرما، مصالح ساختمانی و مواد پتروشیمی اشاره کرد.

شریفی‌نسب همچنین عنوان کرد: در راستای اجرای قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران و به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بر همه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک خرمشهر و آبادان را داشته باشند نظارت کرده و تنها در صورت انطباق با استانداردهای ملی مربوطه و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می‌شود در غیر اینصورت همه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیر استاندارد مرجوع می‌شوند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار