تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۴۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش صادرات محصولات لبنی به کشور عراق
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان از توافق صورت گرفته با سفیر عراق برای افزایش صادرات محصولات لبنی از استان خوزستان به کشور عراق خبر داد.

منصور شاکریان افزود:در این نشست رفع مشکلات فراروی صادرات محصولات لبنی به کشور عراق مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

وی اصلاح و بهینه سازی قوانین و مقررات صادرات محصولات لبنی از طریق مرز چذابه و شلمچه استان خوزستان در راستای افزایش صادرات را از دیگر موارد مورد توافق در نشست با سفیرعراق ذکر کرد و گفت: در این نشست موضوع صدور ویزای مولتی برای مدیران و کارشناسان صنایع شیر ایران(پگاه) برای سفر به کشور عراق و بررسی نیاز این کشور به محصولات لبنی ارائه شد.

شاکریان همچنین از آمادگی صنایع شیر ایران برای بازدید تجار عراقی از شرکت های تابعه صنایع شیر ایران (پگاه) و ظرفیت های کشور ایران در زمینه تولید محصولات لبنی جهت عقد قرار داد صادرات خبر داد.

وی گفت:صنایع شیر ایران با برنامه ریزی انجام شده آمادگی دارد انواع شیرخشک صنعتی در وزن و بسته بندی و شکل های مختلف را به بازار عراق تزریق کند.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان همچنین گفت:در دیدار با سفیر عراق درخواست افزودن نام ایران در فهرست مناقصات عراق برای تامین شیرخشک مورد نیاز این کشور مطرح شد.

وی میزان صادرات محصولات لبنی به کشور عراق در سال گذشته را 70 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: محصولات لبنی ایران علاوه بر کشور عراق به یازده کشور دیگر از جمله افغانستان، عربستان، مالزی، ازبکستان، کویت ، تاجیکستان، ارمنستان، پاکستان، بحرین وامارات صادر می شود.

محمدمجید الشیخ سفیر کشور عراق نیز در این دیدار آمادگی خود را جهت جذب سرمایه گذاران ایرانی در بازار عراق اعلام کرد و گفت:تلاش می شود از طریق وزارتخانه های خارجه ،بهداشت و بازرگانی عراق مشکل صادرات محصولات لبنی شیر پاستوریزه پگاه خوزستان به کشور عراق پیگیری و رفع شود.

در این نشست با سید وسیم موسوی رییس دفتر رایزن بازرگانی عراق در تهران دیدار و گفت و گو شد و مقرر گردید موانع و مشکلات صادرات محصولات لبنی به کشور عراق از مرزهای جنوب و غرب کشور برطرف شود.

شرکت صنایع شیرایران (پگاه)به عنوان یکی ازبزرگترین شرکت های تولید کننده محصولات لبنی درایران ،دارای 25شرکت می باشد که 400 نوع محصول لبنی تحت لیسانس و استاندارد بین اللملی تولید می کنند.

شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان با ظرفیت اسمی روزانه 500 تن هم اکنون 65 نوع محصول تولید می کندوآمادگی دارد انواع محصولات لبنی را به کشور عراق صادر کند.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان همچنین در دیدار با استاندار خوزستان از آمادگی این شرکت برای تامین شیر مدارس استان خوزستان خبر داد گفت:باتوجه به تجهیز خطوط این شرکت برای تامین شیر مدارس در صورت عدم قرارداد با پگاه خوزستان این شرکت ناچاراست بخشی از نیروهای خود را از کار اخراج کند.

استاندار خوزستان نیز در این دیدار از اداره کل آموزش و پرورش خوزستان خواست نهایت همکاری را با شرکت شیر پگاه خوزستان در خصوص تامین شیر مدارس استان داشته باشد.

استاندار خوزستان تاکید کرد شیر مدارس خوزستان توسط شرکت های تولیدی داخل استان تامین گردد.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان همچنین در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان خواستار انعقاد تفاهم نامه در خصوص گسترش فرهنگ مصرف شیر و فرآورده های لبنی شد.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان عامل اصلی پوکی استخوان و خمیدگی زودرس در افراد را مصرف ناچیز مواد غذایی مغذی و شیر و فرآورده های لبنی دانست و افزود : مصرف روزانه شیر تاثیر بسزایی درجلوگیری ازبروز پوکی استخوان در میان سالی دارد.

وی گفت:درحالیکه آغاز پوکی استخوان در زنان درکشورهای اروپایی 55 سالگی است این بیماری در بانوان ایرانی به 35 سالگی کاهش یافته است.

وی سرانه مصرف شیر در کشور را حدود 70 کیلوگرم عنوان کرد و بیان داشت : مصرف ناچیز شیر و فرآورده های لبنی در کشور موجب افزایش بیماری پوکی استخوان به ویژه در بانوان و نیز کوتاهی قد کودکان شده است.

دکترشاکریان مصرف شیر و محصولات لبنی را نوعی سرمایه گذاری برای سلامتی و افزایش طول عمر دانست و افزود : شیر به عنوان نوشیدنی حیات بخش نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها دارد.

وی با تاکید بر افزودن شیر در سبد غذایی خانواده ها گفت : متاسفانه با حذف یارانه شیر ، اقبال مردم نسبت به این ماده حیات بخش کم شده ، به طوری که سرانه مصرف شیر در ایران از 102 کیلوگرم در سال های گذشته به حدود70 کیلوگرم کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت شیرپاستوریزه پگاه خوزستان شیر را یک ماده غذایی کامل که مجموعه مواد مغذی مورد نیاز بدن را دارد معرفی کرد و افزود : در کشورهای توسعه یافته سرانه مصرف شیر ، بیش از 350 کیلوگرم در سال می باشد.

وی افزود : رسانه ها مهمترین نقش در فرهنگ سازی در زمینه افزایش سرانه مصرف شیر در جامعه را دارند و باید در زمینه اطلاع رسانی به مردم بیشتر تلاش کنند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حجت
|
United States of America
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
1
0
با سلام
وقتی شروع به صادرات سیب زمینی کردن قیمتش از 200 تومن به 2500 رسید، قیمت شیر رو خدا به خیر کنه
مردم پول ندارن بخرن وگرنه میدونن چی واسشون خوبه...
:
:
:
آخرین اخبار