تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۴۲۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان خبر داد
ممنوعیت‌اشتغال‌اتباع‌خارجی‌بدون‌روادیددرخوزستان
حمید سیلاوی امروز اظهار کرد: اشتغال اتباع خارجی بدون روادید و پروانه اشتغال ممنوع است و برای کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز کرده و یا از دادن اطلاعات خودداری می‌کنند، مجازات سنگینی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: به محض تقاضای شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی به منظور جذب نیروی کار مورد نیاز، هیئت فنی اشتغال استان پس از بررسی موضوع، مجوز ورود و فعالیت را در استان خوزستان را صادر خواهد کرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود کشورهایی است که اتباع خارجی را با آغوش باز پذیرفته عنوان کرد: ما به دنبال ورود و استقرار اتباع خارجی به طرق قانونی در استان خوزستان هستیم و قانون برای چگونگی ورود، استقرار، روادید و اقامت کار و... صریحاً مسیر را تعیین کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اتباعی که مهلت روادید آن‌ها در تابستان آینده به پایان می‌رسد به طور قطع باید به کشور خود بازگردند و حضور آن‌ها در استان غیرمجاز خواهد بود.

سیلاوی تصریح کرد: کارفرمایانی که قصد به‌کارگیری متخصصان اتباع خارجی در واحد‌های خود را دارند با ارائه تقاضا به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و طرح موضوع در هیئت فنی اشتغال نسبت به صدور روادید ورود با حق کار، تبدیل روادید و نیز صدور، تمدید و تجدید پروانه کار براساس دستورالعمل موضوع تبصره 17 آیین‌نامه اجرایی ماده 129 قانون کار تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات و معضلات به‌وجود آمده در ازدواج ایرانیان با اتباع خارجی، باید طرفین قبل از هرگونه عقد شرعی و انجام تشریفات زناشویی به اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان در راستای توجیه و تشکیل پرونده مراجعه کنند تا برابر قانون و طبق دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های ابلاغی از سوی وزارت کشور عمل شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار