تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۵۴۳۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در 9 ماهه امسال
افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی از خوزستان
ناظر گمرکات خوزستان گفت: در 9 ماهه سال جاری میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از استان به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه سال پیش 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

محمدرضا جعفری اظهار داشت: میزان صادرات محصولات نفتی در 9 ماهه امسال از گمرکات استان خوزستان 8 میلیون و 869 هزار تن و به ارزش 3 میلیارد و 34 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن 25 درصد و از لحاظ ارزش 27 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: این کالاها شامل 6 گروه کالایی پتروشیمی، کشاورزی، معدنی، صنعتی، فلزات و فرش و صنایع دستی بوده است.

ناظر گمرکات استان خوزستان افزود: این کالاها شامل محصولات پتروشیمی، گازها، پلی‌اتیلن، سنگ آهن، پروپیلین، کود اوره، قیر و سیمان بوده که به کشورهایی نظیر امارات متحده عربی، عراق، قطر، چین و هندوستان صادر شده است.

جعفری متوسط ارزش هر تن کالای صادراتی را 342 دلار عنوان کرد و گفت: با توجه به سیاست گمرک جمهوری اسلامی ایران و بسته حمایتی که به منظور تسهیل و تسریع در صادرات، به گمرکات کشور ابلاغ شده پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری میزان صادرات غیر نفتی به کشورهای خارجی رشد قابل توجهی پیدا کند.

وی همچنین به میزان واردات در 9 ماهه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت میزان واردات 9 میلیون و 40 هزار تن و به ارزش 6 میلیارد و 18 میلیون دلار معادل 149 هزار و 261 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزن 28 درصد، و از لحاظ ارزش 24 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات استان خوزستان خاطرنشان کرد: با وجود کاهش واردات درآمد عمومی گمرکات استان در 9 ماهه سال جاری با افزایش 19 درصدی مواجه بوده و به مبلغی بالغ بر 9 هزار و 455 میلیارد ریال رسیده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار