تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۴۴۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صالحی نسب:
خوزستان بیشترین کسری بودجه را نسبت به سایر استان ها دارد
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که خوزستان بیشترین کسری بودجه را نسبت به سایر استان ها دارد، گفت: با توجه به سفر رئیس جمهور به خوزستان مردم همچون دولتهای گذشته در خواست رفع نیازها و مشکلات استان را دارند.

ناصر صالحی نسب عنوان کرد: استعفای نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به دلیل اعتراض به چند مطلب بود یکی از این دلایل مشکلات فراوانی است که مردم استان با آن دست به گریبان هستند اعم از بهداشت، درمان و اشتغال که علیرغم منابع غنی استان و وعده هایی که داده می شود هیچ اقدامی در رفع آنها صورت نگرفته است.

وی افزود: دلیل دیگر که بی ربط در حل دلیل اول نیست کسر 40 درصد از بودجه استان است که بیشترین کسری بودجه را نسبت به سایر استان های دیگر را دارد به گونه ای که برخی استان ها 20 الی 33 درصد کسری بودجه داشتند و از بعضی دیگر نه تنها بودجه ای کسر نشد بلکه مازاد بودجه هم داشتند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس  اظهار کرد: بودجه ایی که کسر شده برای انتقال آب رودخانه کارون به اصفهان در دو طرح بهشت آباد و کارون گل کار در نظر گرفته شده بود.

صالحی نسب تصریح کرد: علاوه بر این، مالیاتی هم که برای خوزستان اختصاص یافته از همه استان ها بیشتر بوده و تقریبا دو برابر شده است.

وی ادامه داد: طبق پی گیری هایی که با دولت صورت گرفت و بر اساس مسایلی که طی دو جلسه اختصاصی با رییس جمهور در خصوص کسری بودجه به میزان 230 میلیارد تومان مطرح شد، تصمیم بر آن گرفته شد که طرح های انتقال آب متوقف شود.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس گفت: مهمترین برنامه ها و اولویت ها در استان بحث زیر ساخت ها و جاده ها است که در این خصوص قرارداد آسفالت جاده سوسنگرد - هویزه در حال تکمیل است و هچنین کار آسفالت کردن جاده های سوسنگرد - بستان به زودی شروع خواهد شد.

صالحی نسب با اشاره به اینکه مردم استان در چند روز آینده میزبان رئیس جمهور خواهند بود، مبارزه با بیکاری را سرلوحه و اولویت دیگر امور مربوط به استان و از خواسته های مردم از ریاست جمهوری عنوان کرد.

وی افزود: یک فاز پتروشیمی در هویزه به زودی احداث و اجرا خواهد شد و رساندن و انتقال گاز به برخی مناطق استان به وسیله معاون رئیس جمهور در حال پی گیری است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار