تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۴۴۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«گل نرگس» ثبت ملی می‌شود
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان از ثبت ملی گل نرگس خوزستان و مراسم معنوی پیرامون در روزهای آینده خبر داد و گفت: در این زمینه پرونده کاملی برای ارايه به شورای ثبت ارسال شده است.

افشین حیدری اظهار کرد: گل نرگس که در خوزستان بیشتر در شهرستان بهبهان کشت می‌شود در سال ‌جاری برای ثبت ملی به مراحل تدوین پرونده رسیده و به شورای ثبت آثار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال شده است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده در این زمینه افزود: در این باره پرونده ثبتی بسیار کاملی تدوین شده است و از این نظر شرایط مناسبی برای ثبت این اثر طبیعی و معنوی در پیشرو خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطرنشان کرد: در پرونده ثبتی گل نرگس علاوه بر نرگس‌زارهای بهبهان به عنوان یک اثر طبیعی گردشگری پرونده ارسال گل‌های نرگس به حرم امام رضا (ع) نیز تدوین شده و هر دو با هم به ثبت خواهند رسید.

حیدری با اشاره به رسم موجود در این زمینه تاکید کرد: در بهبهان هر ساله هشت هزار نرگس نخست چیده شده از نرگس‌زارهای این شهرستان به یمن تبرک به حرم امام هشتم (ع) ارسال می‌شود که این اتفاق بسیار میمون نیز باید به عنوان اثر معنوی به ثبت برسد که در این پرونده این مهم در نظر گرفته شده است.

وی بيان کرد: ثبت گل نرگس در فهرست آثار ملی می‌تواند شهرستان بهبهان را از نظر گردشگری در شرایط ویژه‌ای قرار دهد. به این دلیل باید کوشید تا در این باره اطلاع‌رسانی گسترده‌ای انجام شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار