تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۴۴۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارخانه کاغذ در خوزستان ساخته می‌شود
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در خوزستان یک کارخانه کاغذ می سازد.

نسیم صادقی حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای این کار را 10هزار میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: این کارخانه مطابق با جدید ترین استادنداردهای جهان در یکی از واحدهای کشت و صنعت فارابی یا دهخدا ساخته خواهد شد.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) 73درصد اعتبار ریالی مورد نیاز و بقیه اعتبار مورد نیاز را نیز شرکت تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به تامین تجهیزات این کارخانه توسط چینی ها اظهار کرد: با طرف چینی در این زمینه مذاکره شده و این مذاکرات در مرحله نهایی خود قرار دارد.

صادقی گفت: برای ساخت این کارخانه از منابع صندوق توسعه ملی هم استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، ظرفیت تولید در این کارخانه را 175هزار تن در سال با استفاده از باگاس نیشکر اعلام کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی ساخت دو واحد کارخانه کاغذ از باگاس نیشکر در خوزستان گفت: با توجه به اظهار علاقه مندی سفیر بلژیک برای سفر به خوزستان و سرمایه گذاری در صنعت نیشکر، زمینه ایجاد واحد دوم کاغذسازی هم وجود دارد که در صورت جلب سرمایه سرمایه گذار بلژیکی، این واحد در کشت و صنعت میرزا کوچک خان ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: برای این سفر از طریق وزارت امور خارجه مقدمات لازم فراهم شده است.

وی در عین حال از درخواست افزایش سرمایه 16هزار میلیارد ریالی از شورای عالی پول و اعتبار برای شرکت به منظور جبران هزینه ها خبر داد و افزود: سالانه دو هزار و 500میلیارد ریال سود بانکی از سوی این شرکت به بانک های عامل پرداخت می شود.

صادقی یادآوری کرد: تاکنون 15هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه داشته ایم که با تحقق درخواست جدید برای جبران هزینه ها فرجی خواهد شد.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان بزرگ ترین شرکت تولید کننده شکر با ظرفیت اسمی 700هزار تن از این محصول استراتژیک با هفت واحد کشت و صنعت تابع امیر کبیر، امام خمینی(ره)، میرزاکوچک خان، سلمان فارسی، دهخدا، سلمان فارسی و دعبل خزاعی در خوزستان فعالیت دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار