تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۵۴۴۵۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فــــولاد تیم پرسپولیس را برد تا پرمدعـــا باقی بماند/ پرچم اهواز بـــالاست
ديدار هفته بیست و دوم لیگ برتر،بین دو تيم فولادخوزستان و پرسپوليس تهران با برتري شاگردان فركي به پايان رسيد.فولاد خوزستان بازی باخته را با استفاده از ریباندها به نفع خود تمام کرد و موقتاً به صدر جدول رفت/ بعد از فشار 15 دقیقه ای پرسپولیس، تیم فولاد موج حملات انتهایی اش را آغاز کرد و روی فرارهای شریفات و انصاری صاحب موقعیت گلزنی شد که در نهایت آرش افشین همانند اسماعیل شریفات با استفاده از دفع توپ های ناقص نیلسون کوریا، گل پیروزی بخش اهوازی ها را به ثمر رساند

فولاد خوزستان 2 – پرسپولیس تهران 1

گل ها: مهدی سیدصالحی (24) اسماعیل شریفات (34) و آرش افشین (89)

شنبه 21 دی 92 – ساعت 14:30

هفته بیست و دوم لیگ برتر- ورزشگاه الغدیر اهواز

داور: یدالله جهانبازی

اخطار: محمد نوری، قاسم دهنوی، مهدی سیدصالحی و سیدجلال حسینی (پرسپولیس) آرش افشین (فولاد)

تماشاگر: 20 هزار نفر

فولاد خوزستان: سوشا مکانی، مهرداد جماعتی، عبدالله کرمی، ایوب والی، امید خالدی، مهدی بدرلو، بختیار رحمانی، سروش رفیعی (73- ایوب کلانتری)، اسماعیل شریفات (88- لیاندرو چاوز)، غلامرضا رضایی (84- ساسان انصاری) و آرش افشین.

سرمربی: حسین فرکی

پرسپولیس تهران: نیلسون کوریا، حسین ماهینی، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، میثم حسینی، قاسم دهنوی، محمد نوری، محسن مسلمان (70- حمید علی عسکر)، امید عالیشاه، پیام صادقیان و مهدی سیدصالحی.

سرمربی: علی دایی

 

شرح بازی: فولاد و پرسپولیس در شرایطی رودرروی هم قرار گرفته اند که شهر اهواز از شب گذشته شاهد بارندگی زیادی بوده و با قطع شدن باران، باد شدیدی آغاز به وزیدن کرده است.

پرسپولیس برای مصاف با تیم سوم جدول، با مشکلاتی از قبیل غیبت خلعت بری، حقیقی و کفشگری روبروست و در تیم فولاد خوزستان، لوسیانو پریرای آسیب دیده غایب اصلی است.

نیمه اول: علیرغم شرایط جوی نامساعد، 45 دقیقه ابتدایی دیدار تیم های فولاد و پرسپولیس تماشایی بود. حسین فرکی بر خلاف مسابقات قبلی، از یک هافبک دفاعی در میدان استفاده کرده و تمامی عناصر تهاجمی اش را در ترکیب اصلی به میدان فرستاد. دوندگی و سرعت بالای مهاجمان فولاد خوزستان فشار زیادی به خط دفاعی پرسپولیس وارد کرده بود و اجازه بازیسازی را به آن ها نمی داد. فولاد در این نیمه از وزش جریان باد به سمت دروازه تیم مهمان نیز بهره برده و شوت های از راه دور را نیز امتحان می کرد.

در سوی مقابل، شاگردان علی دایی بعد از تحمل فشار ابتدایی فولاد در اولین حمله جدی به گل رسیدند. هر چند که در معدود حملات پرسپولیس، قلب دفاع و دروازه بان فولاد ناهماهنگ نشان می دادند و سیدصالحی دو بار در دقایق 23 و 45 می توانست از اشتباهات یاران میزبان استفاده کند. پرسپولیس بعد از زدن گل به نیمه زمین خودی برگشت و به دفاع در این منطقه می پرداخت که در یکی از صحنه ها، پرس و بازی تحت فشار فولادی ها نتیجه داد و اهوازی ها توسط شریفات به گل مساوی رسیدند.

نیمه دوم: این نیمه با فشار بی امان فولاد آغاز شد. همانند نیمه اول فرارهای سریع مربع تهاجمی فولاد خوزستان باعث می شد تا خط دفاعی پرسپولیس با تجمع در پشت محوطه جریمه خودی به دفع حملات میزبان بپردازد. در یک صحنه نیز فولادی ها اعتقاد به خطای پنالتی روی شریفات داشتند اما داور از این صحنه گذشت.

پرسپولیس در اوج حملات فولاد با ضربه تماشایی نوری که به تیر عمودی دروازه فولاد خورد، جریان بازی را عوض کرد و چند بار از سمت مدافع راست میزبان صاحب موقعیت های گلزنی شد که با واکنش های مکانی بی ثمر ماند. بعد از فشار 15 دقیقه ای پرسپولیس، تیم فولاد موج حملات انتهایی اش را آغاز کرد و روی فرارهای شریفات و انصاری صاحب موقعیت گلزنی شد که در نهایت آرش افشین همانند اسماعیل شریفات با استفاده از دفع توپ های ناقص نیلسون کوریا، گل پیروزی بخش اهوازی ها را به ثمر رساند.

 

دقایق حساس:

6) کرنر ارسالی بختیار رحمانی به واسطه وزش باد شدید کمانه کرد و پس از برخورد به تیر عمودی دروازه پرسپولیس به اوت رفت.

22) ضربه آرش افشین بعد از جا گذاشتن دو مدافع پرسپولیس، در آغوش نیلسون قرار گرفت.

23) خروج ناموفق سوشا مکانی می رفت تا کار دست فولاد بدهد اما عبدالله کرمی قبل از رسیدن سیدصالحی توپ را به کرنر فرستاد.

45) مهدی سیدصالحی از قلب دفاع فولاد گریخت اما سوشا مکانی در آخرین لحظه سد راه وی شده و توپ را دفع کرد.

46) در پی سرنگونی اسماعیل شریفات در محوطه جریمه پرسپولیس، فولادی ها اعتراض شدیدی به داور کرده و اعتقاد به پنالتی داشتند.

54) ضربه کاشته زیبای بختیار رحمانی با واکنش نیلسون کوریا به کرنر رفت.

68) شلیک تماشایی محمد نوری از پشت محوطه جریمه فولاد به تیر عمودی دروازه خورد و در برگشت سیدصالحی توپ را از مقابل دروازه خالی به خارج فرستاد.

72) امید عالیشاه بعد از دریبل امید خالدی در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما ضربه این بازیکن از زاویه بسته توسط مکانی مهار شد.

74) ضربه صادقیان بعد از دریبل امید خالدی با واکنش سوشا مکانی بی اثر شد.

84) ارسال اسماعیل شریفات و ضربه سر غلامرضا رضایی از بالای دروازه پرسپولیس به اوت رفت.

87) ارسال زمینی شریفات و ضربه آرش افشین را حسین ماهینی از روی خط دروازه برگشت داد.


شرح گل ها:

0-1 (پرسپولیس): در پی ارسال محسن بنگر از جناح راست، محمد نوری توپ را با ضربه سر برای مهدی سیدصالحی مهیا کرد تا سیدصالحی با یک ضربه محکم به زاویه سمت چپ دروازه فولاد، تیمش را در اولین حمله جدی به گل برساند.

1-1 (فولاد): توپ ربایی رحمانی از حسینی مدافع پرسپولیس، آرش افشین را در موقعیت گلزنی قرار داد و بعد از دفع ضربه افشین، توپ برگشتی به اسماعیل شریفات رسید تا با پای چپ دروازه سپیدپوشان تهرانی را باز کند.

2-1 (فولاد): ساسان انصاری از جناح راست گریخت و ارسال زمینی این بازیکن تازه نفس بعد از دفع ناقص نیلسون کوریا جلوی پای آرش افشین افتاد تا افشین با ضربه ای بغل پا گل دوم فولاد را بزند.رجع / گل
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
قائمشهر خبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
1
2
گزارش تصویری بازی نساجی مازندران و صنعت نفت آبادان

www.ghaemkhabar.ir
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
1
4
ایول
تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
1
4
خوزستان...........برزیلته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
1
5
متاسفانه آقاي نصيرزاده در يك اظهار نظر عجولانه عنوان كرد كه گل دوم فولاد خطا بوده وافشين با دست توپ را كنترل كرده در حالي كه تصاوير دوربين پشت دروازه نشان مي دهد كه افشين اصلاًتوپ را نديد وفاصله هم خيلي نزديك بود
عماد جعفری پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
1
5
پرچم اهواز بالاست..... ای ول
.
زیباترین تیتری که پس از صدر اسلام زده شد همینه. حال کردم اسیدی!
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
1
5
بزن زنگو
>>>>>>>پرچم بالاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
0
2
بچه ها مچکریم
آرمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
0
0
اهواز همیشه پرچمش بالاست
آرمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
0
0
اهواز همیشه پرچمش بالاست
:
:
:
آخرین اخبار