تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۵۴۴۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نائب رئیس شورای شهر شوشتر خواستار شد
تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی شوشتر در اسرع وقت
نائب رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر خواستار تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی این شهر شد و گفت: تشکیل این ستاد باعث کاهش مشکلات در نوروز می‌شود.

سیدمحمدرضا حسینی مرعشی ظهر دیروز در دیدار مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر شوشتر و انجمن دوستداران میراث فرهنگی این شهرستان با فرماندار اظهار کرد: بهتر است ستاد نوروزی شهرستان شوشتر امسال پیش از موعد شروع به فعالیت کند و به این دلیل خواستار آن هستیم که دستور تشکیل این ستاد را صادر کنید.

وی خاطر نشان کرد: شهر شوشتر به دلیل بارندگی‌های بسیار خوب سال‌جاری بهار بسیار زیبایی خواهد داشت و امید است با تشکیل این ستاد در راستای کاهش مشکلات موجود در سطح شهر شوشتر گام‌هایی اساسی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه شوشتر مقصد سفرهای تاریخی در خوزستان است، تاکید کرد: گردشگران داخلی و خارجی نیز در نوروز به شوشتر سفر می‌کنند و باید در راستای آماده‌سازی این شهر برای ایام نوروز گام‌هایی اساسی برداریم.

حسینی‌مرعشی با اشاره به شرایط شوشتر در آستانه نوروز گفت: باید تلاش کنیم تا سیما و منظر شهری زیباسازی شود و شهر آماده استقبال از مهمانان نوروزی شود و در این زمینه باید از همه توان موجود در شهر شوشتر استفاده کرد و بی‌شک تشکیل ستاد نوروزی و هماهنگی میان سایر دستگاه‌ها می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار و تعیین کننده باشد.

سال گذشته با حضور 175 هزار نفر در سایت‌ آبشارهای شوشتر این شهرستان بیشترین میزان گردشگر را به خود اختصاص داده است.

فرماندار شوشتر:
ستاد تسهیلات نوروزی شوشتر پیش از موعد مقرر تشکیل می‌شود

فرماندار شوشتر گفت: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در شوشتر امسال به درخواست دوستداران میراث فرهنگی بیش از یک ماه پیش از موعد همیشگی تشکیل می‌شود.

حیدر نجفی اظهار کرد: در سال‌جاری ستاد ستیهلات سفرهای نوروزی در شهرستان شوشتر یک ماه پیش از موعد هرسال و به تقاضای دوستداران میراث فرهنگی تشکیل می‌شود.

وی افزود: شهرستان شوشتر جاذبه‌های زیادی دارد و به این دلیل نیاز است برای هماهنگی‌های بیشتر بین مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط این ستاد زودتر از موعد تشکیل شود و به این دلیل دهه نخست بهمن ماه سال‌جاری این ستاد را تشکیل خواهیم داد.

نجفی با اشاره به اینکه در سال‌جاری اعتبارات دولتی در بخش‌های مختلف خوب تزریق شده است، گفت: در سال‌جاری در بخش میراث فرهنگی اعتبارات خوبی برای مرمت بناهای تاریخی در نظر گرفته شده است که با توجه به تخصیص 24 درصد تاکنون امید است به همین میزان در بخش مرمت آثار تاریخی اقدامات انجام شود.

فرماندار شوشتر با اشاره به اینکه ساخت سرویس‌های بهداشتی در جاده باغات شهرستان شوشتر گفت: در سال‌جاری برای ساخت سرویس‌های بهداشتی در جاده باغات شوشتر اعتبار در نظر گرفته شده است و به این دلیل باید ساخت و ساز در این بخش سریعا آغاز شود.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان شوشتر افزود: در صورتی که اعتباری برای تملک زمین برای ساخت این سرویس‌های بهداشتی در دست نباشد حاضر هستیم تا اعتبار این ساختمان را در محل دیگری هزینه کنیم.

نجفی خاطر نشان کرد: شهرستان شوشتر توانمندی‌های زیادی برای گردشگری دارد و می‌توان این سرویس‌ بهداشتی در ورودی شهرستان ساخته شود و امکان جابجایی در این بند وجود دارد.

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر خواستار شد
پایبندی نهادهای متولی ارائه تسهیلات در نوروز به وعده‌ها

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر گفت: ادارات و نهادهای متولی ارائه تسهیلات در نوروز به وعده‌های خود پایبند باشند.

احمد شمس‌آبادی اظهار کرد: همه ساله مدیران برای ایام نوروز وعده‌هایی می‌دهند ولی متاسفانه به وعده‌ها پایبند نیستند و حداقل وعده‌ها محقق نمی‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی گردشگران در سطح کشور تامین سرویس‌های بهداشتی است که این مشکل با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه قابل حل است ولی اداره اوقاف در همکاری با ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی مسئولانه برخورد نمی‌کند و بی‌علاقه است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شوشتر جاذبه‌های زیادی برای عرضه به گردشگران دارد، تاکید کرد: برای ایجاد تحول در بخش اقتصادی شهر شوشتر باید تلاش کنیم گردشگران در شوشتر مستقر شوند.

وی با اشاره به اینکه شوشتر مشکل اقامت ندارد، افزود: شهرستان شوشتر در شرایط کنونی حداقل با 200 تخت اسکان شبانه مشکل اقامتی ندارد و باید برای پرکردن زمان گردشگران در شهرستان شوشتر برای اقامت شبانه برنامه‌ریزی کرد.

شمس‌آبادی تاکید کرد: در سال‌جاری تلاش کرده‌ایم که نیروهایی برای کمک‌رسانی به پلیس راهنمایی و رانندگی و میراث فرهنگی برای تورلیدری توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان شوشتر تربیت شوند تا برخی از مشکلات سال‌گذشته در آثار تاریخی برطرف شوند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار