تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۲:۴۹
کد خبر: ۵۴۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح واحد قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان
واحد قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان با حضور مدیر حوزه علمیه خوزستان افتتاح شد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از مهر، مسئول واحد قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان ظهر سه شنبه در مراسم آغاز به کار این واحد، با تشریح فعالیتهای واحد قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: براساس مصوبه حوزه علمیه قم مبنی بر تاسیس واحد قرآن و عترت در حوزه های علمیه، این واحد نیز در حوزه علمیه خوزستان زیر نظر معاونت تهذیب تاسیس شد.

محسن نبیان وظیفه اصلی این واحد را ابلاغ و ترویج معارف اصیل قرآنی در بین طلاب حوزه علمیه خوزستان دانست و گفت: متاسفانه در برخی حوزه های علمیه کشور مشاهده می شود که پرداختن طلاب به قرآن کریم به صورت سطحی پرداخته می شود که این واحد برای ترویج قرآن و معارف اصیل آن در بین طلاب تأسیس شده است.

وی از تاسیس واحد قرآن و عترت در مدارس علمیه کشور خبر داد و گفت: وظیفه این واحد در مدارس علمیه آموزش دوره های روخوانی، روان خوانی، تجوید، صوت و لحن و حدیث است.

نبیان، تصریح کرد: در برهه کنونی دوره آموزش حدیث با محوریت کتاب میزان الحکمه، آیت الله ری شهری در مدارس برگزار می شود که طلاب باید روزانه هفت صفحه از این کتاب را قرائت کنند.

وی تاسیس واحد قرآن و عترت در مدارس علمیه استان را از برنامه های سال جاری این واحد برشمرد و بیان داشت: باید واحدی به نام قرآن و عترت در مدارس علمیه خوزستان زیر نظر معاونت تهذیب مدارس علمیه تاسیس شود تا بتوانیم برنامه های قرآنی مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان را شکوفا کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام حاجتی مدیر حوزه علمیه خوزستان تاسیس این واحد در مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان را عمل به سنت الهی پیامبر دانست و ابراز داشت: تاثیرگذاری این واحد در انس هرچه بیشتر طلاب حوزه علمیه با قرآن و معارف آن بسیار فراوان و پر ثمر است.

حجت الاسلام حاجتی تصریح کرد: از واحد قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان خواستاریم که حافظان و قاریان برتر قرآن کریم در بین حوزه های علمیه را شناسایی کنند و برای آنها برنامه جامع و مدون قرآنی برگزار کنند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انس طلاب با قرآن و حدیث در مسیر طلبگی آنها تاثیر فراوانی دارد، عنوان کرد: براساس گفته بزرگان دین و علما، تلاوت روزانه چند آیه قرآن و حدیث سبب نورانیت بخشیدن به روح و جسم انسان می شود.

در بخش پایانی این مراسم حجت الاسلام زرشناس، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)، گفت: تلاوت روزانه قرآن کریم در وقت صبح و در بین صلاتین ویژه طلاب حوزه علمیه خوزستان از برنامه های معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان است.

افتتاح این واحد به صورت نمادین به دست فرزند آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس انجام شد.
:
:
:
آخرین اخبار