تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۴۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حسن مروتی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز شد
اعضای شواری عالی انقلاب فرهنگی به دکتر حسن مروتی به عنوان رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز رای اعتماد دادند تا وی پس از 11 ماه سرپرستی به عنوان رئیس به کار خود ادامه دهد.

http://khouzestan.isna.ir//Files/News/Image/13904/21987.jpg

به گزارش خوزنیوز به نقل از مهر، جلسه شواری عالی انقلاب فرهنگی سه شنبه شب برگزار شد و در آن حسن مروتی به عنوان رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز منصوب شد این در حالی بود که 20 مردادماه سال گذشته به عنوان سرپرست جانشین زرگر شوشتری شده بود.
مروتی در زمان معارفه خود شعار خود در حوزه پژوهش را حرکت در مرزهای دانش عنوان کرد و گفت: تعیین اولویتهای تحقیقاتی استان در جهت تقاضا محوری، توسعه زیرساختهای پژوهشی دانشگاه، ساماندهی طرح های پژوهشی و پایان نامه ها متناسب با اولویتهای استان و کشور، تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، گسترش ارتباطات وهمکاری بین المللی به منظور تبادلات علمی بیشتر و تقویت مراکز تحقیقاتی موجود از مهمترین سرفصلهای دستور کار در این بخش است.

وی در مورد حوزه فرهنگی دانشجویی با بیان شعار تربیت دانشجویان ولایتمدار اظهار داشت: در این بخش گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقای آموزه های دینی و ترویج فرهنگ اسلامی، تاسیس مراکز تحقیقاتی و انجمنهای فرا رشته ای، مقابله با جریانات انحرافی در حوزه دین و خرافات و  موهومات در دانشگاه، ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت و جهت دهی به تشکلهای دانشجویی و توسعه زیرساختهای لازم ورزشی و فرهنگی خوابگاهها در اولویت قرار دارد.

دانشگاه جندی شاپور یکشنبه دوم مهرماه سال 1334 تاسیس شد و تا آغاز انقلاب اسلامی به همین نام شناخته می شد. دانشکده کشاورزی اولین دانشکده راه اندازی شده در دانشگاه و رشته های کشاورزی، ادبیات، ریاضی و پزشکی از اولین رشته های ارائه شده در دانشگاه جندی شاپور به حساب می آیند.

نخستین گروه 38 نفری فارغ التحصیلان دانشکده کشاورزی دانشگاه جندی شاپور یکشنبه 25 خرداد 1337 در مراسمی گواهینامه خود را دریافت کردند. دانشکده های مهندسی، الهیات در ابتدای شروع انقلاب اسلامی و مجتمع دزفول در سال 1366 و مابقی دانشکده ها پیش از انقلاب اسلامی در این دانشگاه شروع به فعالیت کردند.

هم اینک بیش از 170 رشته در 57 گروه آموزشی و13 دانشکده در حال فعالیت در این دانشگاه هستند و رشته های پزشکی نیز به دانشگاه مستقلی تحت نام دانشگاه علوم پزشکی اهواز تبدیل شدند.

هم اکنون در اکثر رشته ها دوره لیسانس و فوق لیسانس و در رشته های کشاورزی، علوم تربیتی، ریاضی، دامپزشکی و شیمی دوره های دکتری برگزار می شود.

دانشگاه شهید چمران دارای فضای آموزشی بسیار وسیع و مناسبی است به طوریکه هم اکنون یکی از چهار دانشگاه بزرگ کشور و بزرگترین دانشگاه در جنوب و غرب کشور است.
:
:
:
آخرین اخبار