تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۴۵۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان رتبه نخست کشور درعرصه سوادآموزی
معاون آموزشی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور، اظهار داشت: استان خوزستان در حوزه عملکردی از نظر حجم فعالیت با۳۱ هزار سوادآموز رتبه اول را در کشور به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، محمد مهدی زاده، معاون آموزشی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور، در بازدید از فعالیت های سوادآموزی خوزستان، گفت: به منظور جلوگیری از تولید سوادآموز و افراد بی سواد لازم است که پوشش تحصیلی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه لازم است والدین دانش آموزان، تحت پوشش برنامه های سوادآموزی قرار گیرند، خاطر نشان کرد: خوشبختانه از حوزه عملکردی استان خوزستان از نظر حجم فعالیت با31 هزار سوادآموز رتبه اول را در کشور کسب کرده است.

همچنین محمد تقی زاده، مدیر کل آموز ش و پرورش خوزستان، تصریح کرد: سوادآموزی یکی از اولویت هایی است که در دستور کار قرار دارد و می بایست والدین دانش آموزان در همان مدارسی که فرزندانشان تحصیل می کنند نسبت به حضور در کلاس های سوادآموزی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه از نعمت سواد برخوردار شوند زیرا تحصیلات عالی اولیا در بهبود فرآیند آموزشی دانش آموزان بسیار تأثیر دارد، اضافه کرد: مدیران مدارس و مجتمع ها نیز باید نظارت کافی را بر روند فعالیت ها به عمل آورند.

موسی شیخی، معاونت نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، نیز مطالبی پیرامون مناسبت ها و برنامه های سوادآموزی استان خوزستان در سال 92، بیان کرد.

لازم به ذکر است، در این سفر که به منظور بررسی نحوه سازماندهی نیروی انسانی، فرآیند برون سپاری فعالیت های سوادآموزی، نحوه بکارگیری مدیران مدارس و مجتمع های آموزشی، تشکیل جلسات بهبود کیفیت و ستاد راهبردی، تفاهم نامه ها و قراردادهای استانی و شهرستانی، برنامه های تبلیغ و ترویج سوادآموزی و کیفیت برگزاری امتحانات دوره های مختلف سوادآموزی انجام گرفته بود از کلاس ها و فعالیت های سواد آموزی شهرستان های باغملک، مسجد سلیمان، لالی، اندیکا، ایذه، رامهرمز و ناحیه 2 اهواز بازدید شد.
:
:
:
آخرین اخبار