تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۴۵۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست معاونت فرهنگی شهردای اهواز؛
اهواز به فضاهای فرهنگی بیشتری نیاز دارد
 سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهوازگفت: کلان شهر اهواز به فضاهای فرهنگی بیشتری نیاز دارد زیرا در حال حاضر در شهر اهواز با 117 محله تنها یک سرای محله و یک فرهنگسرا وجود دارد.

امیر آهن جان در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: کلان شهراهوازدرحوزه های فرهنگی با مشکلات بسیاری روبرو است که یکی از این مشکلات عدم شناخت شهرداران مناطق از کار معاونت فرهنگی است.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز از ابتدا زیرساخت های مناسب نداشته است گفت: شهر اهواز با داشتن حدود یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت و بالغ بر400 هزار واحد مسکونی وتجاری و 250 هزار دستگاه خودرو ، به کارهای فرهنگی متعددی نیاز دارد که با وجود معاونتی که از ابتدا زیر ساخت ماندگار نداشته نمی توان کار فرهنگی شاخصی در این شهر انجام داد.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهردرای اهواز گفت:باید برای فعالیتهای معاونت فرهنگی احترام و اهمیت قائل شد تا این معاونت جایگاه خود را پیدا کند ،زیرا اصالت کار معاونت فرهنگی تغییر نگرش شهروندان نسبت به مدیریت شهری است.

آهن جان ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای معاونت اموراجتماعی وفرهنگی تصریح کرد: هم اکنون در حال حرکت به سمتی هستیم که ساختارهای معاونتهای مناطق را به جایی برسانیم که بازوهای اجرایی معاونت ها باشند.

در ادامه این نشست رئیس شورای شهر اهواز گفت:یکی از وظایف معاونت فرهنگی شهرداری ایجاد جایگاه فرهنگی در شهر اهواز است.

رامی علاسوند گفت: برنامه های فرهنگی در شهر اهواز باید به گونه ای باشد که مردم به اینگونه برنامه ها نیاز پیدا کنند تا در صورتیکه در کارهای فرهنگی مشکلی به وجود آمد مردم تمام مدیران شهرداری و مدیران استان را به چالش بکشانند.

وی افزود:جایگاه معاونت های اموراجتماعی وفرهنگی در مناطق شهرداری باید مشخص شود و مدیران بدانند اگر معاونت فرهنگی وجود نداشته باشد در کارهای اخلال به وجود خواهد آمد.

رئیس شورای شهر با تاکید براینکه از فرصت حضور افرادی با دیدگاه فرهنگی در کمیسیون فرهنگی شورا باید استفاده کرد گفت: کار فرهنگی به سه دسته فرهنگی گذار ، فرهنگی ایستا و فرهنگی پویا تقسیم می شود که باید تلاش کنیم فعالیتهای فرهنگی در دوران پویا قرار گیرند.

علاسوند با اشاره به اهمیت تولید فرهنگی پایدار گفت: باید از فرصت های بوجود آمده برای تقویت حوزه فرهنگ در شهرداری و شهر اهواز استفاده کرد.

وی در پایان با تاکید برکار فرهنگسازی با مولفه های شیعی و استفاده از مساجد به عنوان پایه فعالیتهای فرهنگی تاکید کرد.

گفتنی است ؛معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهردرای ها در شهریورسال 88 طبق ابلاغیه وزارت کشور تشکیل شد. طی چند سال اخیر هم ادارات و مدیران معاونت منصوب ودر سنوات گذشته کارهای بسیاری در این حوزه در شهرداری کلان شهر اهواز انجام شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار