تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۴۶۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان:
مشکل بلوار شهدای هسته‌ای آبادان
شهردار آبادان گفت: مشکلات بلوار شهدای هسته‌ای آبادان کمتر از 5 درصد این پروژه را در برگرفته است.

محمودرضا شیرازی امروز  در پاسخ به برخی شایعات اخیر مبنی بر نشست بلوار 2.2 میلیاردی شهدای هسته‌ای اظهار کرد: جاده مورد بحث سالیان سال به دلیل عدم توانایی مسئولان وقت در برطرف کردن موانع موجود در مسیر تحقق این پروژه به حال خود رها شده بود.

وی افزود: با روی کار آمدن مسئولان جدید و در راستای تحقق دستیابی به رفاه که حق اهالی صبور و شهید پرور این شهرستان است از سرگیری این پروژه را در دستور کار خویش قرار داده و در راستای برطرف کردن موانع موجود به بسیج همه جانبه نیروهای خویش و انجام تلاش شبانه روزی از جمله نتایج این تلاش جابجایی 138 اصله پایه برق با هزینه شهرداری (از بستر جاده ای که زیرسازی شده حدود دو سال به حال خود رها شده بود) اقدام کردند.

شهردار آبادان تصریح کرد: بعد از جابجایی پایه‌های برق، محل پایه‌ها به منظور دست‌یابی به تراکم کیفی بسترسازی شد که این اتفاق به دلیل کم عرضی محل پایه‌ها به ابعاد (1×5/2 ×5/2) و عدم کارایی مناسب غلطک در این ابعاد، به خوبی میسر نمی‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین شهرداری اقدام به اجرای لایه اول آسفالت کرده و لایه دوم را موکول به انجام تردد اولیه در جاده مذکور و ایجاد نشست‌های قابل پیش بینی کرد.

شیرازی با بیان اینکه اعلام شده بلوار شهدای هسته‌ای نشست کرده است که در هیچ کدام از موارد کلمه نشست صادق است عنوان کرد: لازم به ذکر است نشست به موضوعی اطلاق می‌شود که جاده دارای فرورفتگی و اختلاف سطح نسبت به باقی قسمت‌ها باشد که در این خصوص بلوار مذکور در چند نقطه دارای ترک خوردگی آسفالت (پوست ماری) شده که این عامل بر اثر نفوذ آب به لایه‌های زیرین و تبخیر آن و شکستگی لایه آسفالت می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: در تقاطع بلوار شهدای هسته‌ای با جاده شیلات به بازرگانی (بلوار 9 دی) تخریب جاده بر اثر وجود کاور به‌منظور شیر آب سازمان آبفا که مملو از آب بوده صورت پذیرفته که باعث ایجاد رطوبت لایه‌های زیرین جاده احداثی می‌شود.

مدیر سامانه شهری آبادان خاطرنشان کرد: در فاصله 200 متری از کانال مذکور دریچه شرکت نفت باعث نفوذ آب به لایه‌های زیرین جاده می‌شود.

وی بیان کرد: حال با توصیف موارد مذکور چگونه انتظار می‌رود با تردد وسایل نقلیه به طور شبانه روزی، جاده دچار خستگی و پوست سوسماری در مقطع مذکور نشود.

شیرازی تصریح کرد: همه جوابیه‌های ارسالی از آزمایشگاه مکانیک خاک آبادان که لازم به ذکر بوده مورد اعتماد سازمان بازرسی و همچنین همه ارگان‌های مرتبط به جاده سازی است حاکی از رسیدن تک تک لایه‌ها به تراکم لازم است و معاونت فنی شهرداری بعد از اخذ جوابیه نسبت به اجرای لایه‌های بعدی اقدام کرده است. (جوابیه آزمایشگاه به پیوست موجود است.)

وی ابراز داشت: جاده‌های دسترسی منازل 108 هکتاری توسط اداره راه و شهرسازی آبادان احداث شده و هیچگونه سیستم دفع آب‌های سطحی و فاضلاب برای این منطقه دیده نشده است.

شهردار آبادان ادامه داد: همه آب‌های موجود به زمین‌های کم ارتفاع‌تر که از جمله جاده احداثی این شهرداری است انتقال می‌یابد و در همه فصول سال زمین های بایر اطراف آن مملو از آب بوده که این امر باعث نفوذ رطوبت به لایه‌های زیرین جاده شهدای هسته‌ای در مقطع بلوار 9 دی شده است.

وی عنوان کرد: به دور از انصاف است که با تلاش‌ها و پیگیری‌های بی‌وقفه برای به سرانجام رساندن پروژه متوقف شده در طی سال‌های اخیر که در نتیجه آن تردد با مشکل در این منطقه به طور مشهود به چشم می‌آمد نادیده گرفته شود و کل این پروژه را با بزرگنمایی مشکلات طبیعی پیش آمده که بیش از پنج درصد این پروژه را شامل نمی‌شود زیر سوال برد.

خسارت برآورد شده که توسط سازمان عمران مرمت شده است معادل 380 میلیون ریال است که با دستور شهردار از صورت وضعیت پیمانکار کسر می‌شود.

طول کل جاده سه کیلومتر بوده و مقطعی که دچار ترک سوسماری شده 30 متر است.

ضمناً این جاده به مدت یکسال در ضمانت شرکت مجری بوده و هرگونه مشکل بوجود آمده توسط شرکت رفع نقص می‌شود و در صورت امتناع، از سپرده حسن انجام کار شرکت مذکور کسر خواهد شد و شهرداری راساً اقدام می‌کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار