تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۴۶۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان به برنامه‌ريزي بهتري در حوزه جوانان نياز دارد
معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان گفت: برنامه‌ريزي مناسب‌تر در حوزه جوانان و مشاركت بيشتر جوانان در فعاليت‌ها مي‌تواند در رفع مشكلات و ناهنجاري‌هاي اجتماعي موثر باشد.

فرج‌اله خبير اظهار كرد: اولويت‌هاي اجتماعي و فرهنگي در استان خوزستان بيشتر به حوزه جوانان و بانوان باز مي‌گردد؛ جوانان قشر وسيعي از جمعيت جامعه را تشكيل مي‌دهد و هرم سني جمعيت در استان ما نيز نشان مي‌دهد افراد در سن نوجواني تا 30 سال بخش قابل توجهي را در جامعه به خود اختصاص داده‌اند.

وي ادامه داد: با توجه به مشكلات و ناهنجاري‌هايي كه در سطح جامعه وجود دارد، طبيعتا نياز به برنامه‌ريزي بهتري در حوزه جوانان داريم. با توجه به ضرورت مشاركت جوانان در برنامه‌ها، هر چه بتوان تشكل‌هاي مرتبط با جوانان بيشتري را با اهداف و در موضوعات مختلف، در جامعه ايجاد كنيم، مي‌توان در رفع مشكلات و ناهنجاري‌هاي موجود گام مثبت‌تر برداشت.

معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان گفت: در حوزه بانوان نيز اهداف و برنامه‌هاي خوبي در مجموعه استان در حال پيگيري است.

چنانچه تلاش كنيم نابرابري‌هاي اجتماعي را كاهش دهيم، مي توان شاهد فعاليت‌هاي مؤثر بانوان و مشاركت بيشتر آنها در صحنه اجتماع باشيم و اگر نتوانيم مشاركت آنها را جلب كنيم قطعاً با مشكلات بسياري مواجه خواهيم شد.

خبير افزود: رسيدگي به اقشار آسيب‌پذير اجتماعي، رفع ناهنجاري‌هاي اجتماعي، بحث حقوق شهروندي، رعايت قانون، جلوگيري از برخوردهاي نامناسب اداري با مردم و ارباب‌رجوع و انجام اقداماتي كه به ارتقاي سطح فرهنگ عمومي و كاهش مشكلات و ناهنجاري‌هاي اجتماعي كمك مي‌كند، از ديگر اولويت هاي حوزه اجتماعي و فرهنگي استان است.

وي در ادامه به تنوع قوميتي در استان اشاره كرد و گفت: بايد به آداب و فرهنگ و رسوم هر قوميتي احترام بگذاريم و جنبه‌هاي مثبت تنوع قوميت‌ها در استان را افزايش دهيم تا همه اقوام در يك رقابت مثبت و سازنده در جهت رشد فرهنگ جامعه حركت كنند.

معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان اظهار كرد: تنوع قوميتي در استان يك فرصت بسيار مناسب است اگرچه ممكن است با مشكلاتي همراه باشد ولي اين همزيستي اقوام مختلف در استان خوزستان، نشانه‌اي از گذشته‌هاي دور است كه مردم با هم تعامل مثبت و سازنده‌اي داشته‌اند.

خبير افزود: تقريبا زمينه مشترك زيادي بين اقوام در استان خوزستان وجود دارد. اقوام مختلف با حفظ قوميت خود مي توانند در جهت سازندگي كشور، و صحنه‌هاي مختلف اجتماعي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي، نقش‌آفريني كنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار