تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۴۶۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یونسی در اهواز: خوزستانی‌ها در مانور ملی استقبال مردمی از روحانی شرکت کنند
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی از همه اقوام خوزستان خواست تا به استقبال ریاست جمهوری بروند و در آنچه وی مانور ملی خواند شرکت کنند زیرا بشارت هایی در راه است .

  حجت الاسلام علی یونسی شامگاه دوشنبه در نشست با عشایر لر و بختیاری در اهواز گفت: ما در حال آماده شدن برای یک واقعه بسیار مهم در کشور هستیم.

حجت الاسلام یونسی افزود: ما فردا آماده استقبالی ملی، پرشور و توطئه شکن از رئیس جمهور هستیم. رئیس جمهور پس از مذاکرات فراوان، خوزستان را برای سفر نخست انتخاب کرد.

به گفته وی، برای کسانی که تصور می کنند ملت ایران رای دادند و دلسرد شدند این سفر یک مانور بزرگ سیاسی است. باید بدانیم که ملت ایران آگاهانه به رئیس جمهور رای داد و رئیس جمهوری نیز آگاهانه این سفر را انتخاب کرد.

حجت الاسلام یونسی با اشاره به پیام سفر ریاست جمهوری گفت: اتحاد و یکپارچگی همه گروه ها، دسته جات، اقوام، ادیان و مذاهب و ... از جمله پیام های این سفر است.

وی تاکید کرد: این نمایش باید در استانی همچون خوزستان برپا شود. در این استان تبلور اقوام مهم و اصیل ایرانی که الگوی بسیار خوبی برای همزیستی و اتحاد است، وجود دارد. قبایل در خوزستان نشان دادند که به بهترین وجه در انتخابت مشارکت کردند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با بیان اینکه همه کسانی که به دکتر روحانی رای ندادند نیز از او راضی هستند و حتی آنان نیز خلق کننده حماسه سیاسی بودند.

حجت الاسلام یونسی از اقوام خوزستانی درخواست کرد: فردا همه اقوام عرب، بختیاری شوشتری، دزفولی و...با حضورتان در استقبال از رئیس جمهور، دست رد به همه بدخواهان بزنید و در این مانور ملی شرکت کنید.

وی با اشاره به اینکه سفرهای استانی رئیس جمهور تشریفاتی نیست، یادآور شد: تصمیمات بزرگی برای توسعه استان اتخاذ شده که صحیح نمی دانم اینجا تصمیمات را بگویم و بهتر است که این بشارت ها را از زبان ریاست جمهوری بشنوید.

حجت الاسلام یونسی با اشاه به مشکلات موجود در استان گفت: همه زمینه های حرکت و جهش در توسعه استان فراهم شده است. سایر مسئولان هم آمده اند تا همه تصمیمات مهم برای توسعه استان را اتخاذ کنند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با بیان اینکه مسئولان جمهوری اسلامی با رای و حمایت شما فعالیت می کنند، گفت: اگر روحانی در سازمان ملل سخنی می گوید، اگر در مذکرات هسته ای به سرعت قدم های بزرگ برمی دارد، به خاطر حمایت مردم است.

حجت الاسلام و یونسی توضیح داد: همه ملت ایران افتخارشان این است که مسلمان هستند و حتی کسانی که مسلمان نیستند افتخارشان این است که زیر سایه پرچم جمهوری اسلامی هستند.

اعراب در تشیع پیشتازند

وی با بیان اینکه مردم خوزستان با تنوع قومی و فرهنگی در چند نکته از ملت ایران پیشتاز هستند، توضیح داد: مردم این استان، پیشکسوت در مذهب و تشیع هستند و جلوتر از صفویه و جاهای دیگر، این مردم بودند که شیعه بودند.

حجت الاسلام یونسی اظهار کرد: قصد ندارم بین سنی و شیعه فرق بگذارم اما اهل تسنن این را هم قبول دارند که بدون اعتقاد به اهل بیت ایمان آنان ناقص است.

وی افزود: عرب های خوزستان از این جهت که آنان به پیامبر و منبع وحی نزدیکتر بودند زودتر از سایر نقاط شیعه شدند. 

ملی فکر کنید، محلی عمل کنید

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی همچنین به همزیستی میان اقوام خوزستان اشاره کرد و گفت: هیچ اختلافی میان مردم عرب و بختیاری و... وجود ندارد. همه اقوام با هم رفاقت دارند، ارتباط دارند و با هم زندگی می کنند. در همه جای ایران نیز اینچنین است.

یونسی یادآور شد: فراموش نکنیم که مردم خوزستان قبل از جمهوری اسلامی نیز با هم با مسالمت زندگی می کردند و این تنوع قومی در خوزستان یک فرصت، نعمت و امتیاز است و نباید به عنوان نگرانی و دشمنی به آن نگاه کرد.

وی گفت: امروز شخصیت هایی از میان اقوام در عالی ترین سطوح جمهوری سلامی بدون هیچ محدودیتی وجود دارند و این مسئله در سطح ملی و محلی نیز حل شده است.

یونسی در پایان از اقوام خوزستانی خواست: برای توسعه استان باید از دولت تدبیر و امید و مسئولان استانی حمایت کنید. سرمایه مادی و معنوی ما در اینجا است. مسئولان خوزستانی بدانند که اگر ملی فکر می کنند اما در اینجا محلی عمل کنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار