تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۵۴۷۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور 200 سازنده داخلی در نمایشگاه صنعت نفت خوزستان
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از حضور 200 شرکت و سازنده داخلی در پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان خبر داد.

حمید بورد روز دوشنبه در آستانه برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت افزود: خوزستان به عنوان پایتخت نفت کشور محل استقرار بزرگترین شرکت های بالادستی صنعت نفت است و با توجه به وجود بازار مناسب و نیاز شرکت های نفتی به کالا و تجهیزات، این استان برای برگزاری نمایشگاه صنعت انتخاب شد.

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران افزود: چهار نمایشگاه صنعت نفت و 10 نمایشگاه صنعت حفاری در استان تا سال گذشته برگزار شده بود که به منظور افزایش توانمندی ها و کاهش هزینه های شرکت های سازنده، این نمایشگاه ها در سال جاری ادغام و در قالب نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان برگزار می شود.

وی گفت: بیش از 250 شرکت سازنده داخلی از سراسر کشور برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند که به دلیل ناکافی بودن فضا و نبود زیرساخت های لازم در نمایشگاه بین المللی اهواز فقط 200 شرکت امکان حضور پیدا کرده اند.

بورد با بیان این که تعداد شرکت های حاضر در نمایشگاه در مقایسه با سال گذشته 35 درصد افزایش دارد، افزود: 46 درصد از شرکت ها، سازندگان و صنعتگران در این نمایشگاه بومی استان خوزستان هستند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: این نمایشگاه روزسه شنبه(امروز) 24 دی آغاز به کار می کند و تا 27 دی پذیرای متخصصان، کارشناسان وعلاقه مندان است.

وی افزود: نمایشگاه مزبور پس از نمایشگاه بین المللی نفت تهران مهم ترین نمایشگاه در این عرصه در کشور است لذا از تمام دستگاه های اجرایی استان انتظار می رود در برپایی هرچه باشکوهتر آن مشارکت و هم افزایی داشته باشند.

بورد خاطر نشان کرد: در پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان چند قرارداد همکاری میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و سازندگان داخلی در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز از جمله توربین های گازی، قطعات کمپرسورهای گازی، پمپ های فرآیندی و ابزار حفاری امضا می شود.

وی گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شرکت های نفتی و سازندگان است تا با تعامل و تبادل دانش و تجربیات زمینه های لازم برای بومی سازی و خود اتکایی و توسعه کشور و استان خوزستان فراهم شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار