تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۴۷۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر آبادان:
اشتغالزایی مطالبه جدی مردم از دولت است
عضو شورای اسلامی شهر آبادان گفت: اشتغالزایی، مطالبه جدی مردم از دولت تدبیر و امید است.
حمید حنظل عیدانی اظهار کرد: طبق قانون برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور سهم مالیات بر ارزش افزوده، سهم شهرداری‌ها باید به صورت ماهیانه و بلافاصله پس از وصول پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود از محل درآمدهای ناشی از فروش فرآوره‌های نفتی پالایشگاه آبادان سهم شهرداری آبادان پرداخت شود افزود: از آنجایی که پالایشگاه آبادان ضمن تأمین بخش مهمی از فرآورده‌های نفتی کشور و ایجاد اشتغال، هزینه‌های اجتماعی نیز برای منطقه و به ویژه شهروندان عزیز آبادانی ایجاد می‌‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: در واقع این منابع مالی صرف تأمین بخشی از هزینه‌های اجتماعی تحمیل شده به مردم در راستای توسعه فضای سبز، تأمین زیرساخت‌ها، تجهیز مبلمان شهری و همچنین سایر فعالیت‌های عمرانی همچون احداث مراکز تفریحی، رفاهی و درمانی می‌‌شود.

وی ادامه داد: قطعاً تأمین این منابع کمک شایانی در راستای رشد و توسعه همه‌ جانبه شهر آبادان دارد که در حال حاضر پیگیری‌ها و مکاتباتی از سوی شورای اسلامی شهر آبادان و شهرداری صورت گرفته ولی تاکنون این منابع درآمدی به حساب شهرداری واریز نشده است.

وی افزود: انتظار می‌رود از آنجایی که این مرکز تولیدی در شهر آبادان مشغول فعالیت است سهم عمده‌‌ای از این منابع به این شهر تعلق گیرد تا بتواند بخشی از هزینه‌های اجتماعی را تأمین کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان بیان کرد: با توجه به اینکه در هر جامعه‌ای موضوع اشتغال یکی از مباحث مهمی است که دولتمردان به آن توجه ویژه‌ای دارند و بیکاری پیامدها و ناهنجاری‌های مختلفی را به دنبال خواهد داشت لازم است مسئولان امر این مسئله را بیش از پیش مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر افراد زیادی جویای اشتغال هستند اما شغل مناسبی را پیدا نمی‌کنند، تأکید کرد: در واقع بیکاری آشکار در این شهرستان‌ها با وجود داشتن مراکز مهم صنعتی همچون پالایشگاه، منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند، شرکت نفت و گاز اروندان، بنادر، وجود ظرفیت‌های آبی و کشاورزی، نگران کننده است.

حنظل عیدانی اضافه کرد: یکی از انتظارات به حق مردم غیور و شهیدپرور آبادان به ویژه جوانان، توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مقوله اشتغالزایی است و امید می‌رود که عنایت ویژه رئیس جمهور، شامل جوانان غیور آبادانی و خرمشهری گردد.

وی ادامه داد: با توسعه فعالیت‌های منطقه آزاد اروند به کل شهرهای آبادان و خرمشهر و بهره‌مندی مردم از مزایای این منطقه همچون کالای همراه مسافر، تقویت حمل و نقل عمومی و فعالیت بخشی‌های مهم تجاری، اقتصادی و خدماتی به خصوص در زمینه‌ فعالیت‌های گردشگری شاهد رشد و شکوفایی این شهرهای خواهیم بود.

حنظل عیدانی در پایان ابراز داشت: با اجرای مصوبات دولت نهم و دهم در خصوص راه‌اندازی پالایشگاه دوم خوزستان و همچنین توسعه فاز دوم پالایشگاه آبادان، بنادر شهرهای آبادان، خرمشهر و اروندکنار لازم است دولت جدید در راستای ایجاد اشتغال پایدار و تأمین رفاه و آسایش مردم شهیدپرور این خطه که سال‌هاست دین خود را به این نظام مقدس اسلامی ادا کرده و می‌کنند اقدامات موثری محقق کند.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار