تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۴۷۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گلپايگاني تاكيد كرد:
لزوم ورود به بازار عراق در زمينه صنعت حفاري/ نمايشگاه مجازي صنعت نفت راه‌اندازي شود
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت كه در سال 58 به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد، عملا کار خود را با 6 دکل آغاز کرد و تا امروز این تعداد دکل‌ها به 70 دستگاه دکل ملكی رسیده است.

حمیدرضا گلپایگانی در آیین گشايش پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان که امروز 24 دی ماه در محل شرکت ملی مناطق نفت‌خيز جنوب در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در این شرکت بیش از سه هزار و 600 حلقه چاه، حفاری و بالغ بر100 هزار عملیات فنی انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 50 درصد از بازار ایران در بخش عملیات و خدمات فنی را در اختیار داريم و باید تلاش کنیم به بازار عراق نيز وارد شويم؛ البته اگر امنیت فراهم شود در اسرع وقت این برنامه را محقق خواهیم کرد.

گلپایگانی تصریح کرد: در حال حاضر آموزش نیروهای عراقی توسط کارشناسان شرکت ملی حفاری در دستور کار قرار دارد و برنامه در حال پیش رفتن است و در صدد هستیم كه در آینده سهمی در بازار عراق نيز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برنامه خودکفایی از ابتدای سال 80 به صورت جدی آغاز شد  و در نهایت اداره ساخت و مدیریت پژوهش درشركت حفاري تشکیل شد و در حال حاضر به صورت دانش‌بنيان عمل می کنیم. تلاش ما در شرکت ملی حفاری این است که اگر کاری در استان قابل انجام است، این کار به دیگر استان ها محول نشود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بيان كرد: در سال‌هاي گذشته اولین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان با حضور 30 شرکت برگزار شد که امروز شاهد حضور 203 شرکت در اين نمايشگاه هستیم؛ در صورت افزایش فضاي نمايشگاه نيز قطعا می‌توانستیم سرمایه‌گذاران و سازندگان بیشتری را برای این نمایشگاه جذب کنیم و این مساله نشان‌دهنده رشد اقتصادی در صنعت حفاری و نفت در استان می‌باشد.

وي اظهار كرد: ما همیشه از سازندگان استان دفاع کرده‌ایم به همین دلیل شاهد هستید که بيش از 50 درصد از ظرفيت نمایشگاه متعلق به سازندگان خوزستانی است و 106 شرکت خوزستانی در این نمایشگاه حضور دارند.

گلپايگاني تصريح كرد: در مجموع 110 شرکت با شرکت ملی حفاری ایران همکاری می‌کنند که 25 شرکت از خارج استان و 85 شرکت سازندگان داخل استان هستند و این مساله یک فرصت محسوب می‌شود.

مديرعامل شركت ملي حفاري ايران گفت: تعداد قطعات مصرفي حفاری بیش از 120 هزار قطعه است که همه این قطعات پرمصرف نیست و شاید از اين تعداد حدود 10 هزار قطعه پرمصرف باشند. تا به امروز 6 هزار قطعه کد دریافت کرده و به عبارتی ساخت داخل شده‌اند.

گلپايگاني بيان كرد: قرار بود یازدهمین نمایشگاه حفاری را امسال برگزار کنیم که مطرح شدن مساله ادغام موب شد که دو نمایشگاه نفت و حفاری با هم ادغام شوند. برخی اعتقاد داشتند این مساله صورت نگیرد اما من معتقدم این تفکر، تفکر منسوخی است.

وي اظهار كرد: در گذشته دو نمایشگاه نفت و حفاری در دی ماه و بهمن ماه برگزار می‌شد و سازندگان از این مساله متضرر می شدند. به همین دلیل به منظور هم‌افزایی، کاهش هزینه و رضایت سازندگان به توافق رسیدیم که نمایشگاه‌ها در هم تجمیع شوند.

مديرعامل شركت ملي حفاري ايران گفت: باید به اتفاق یکدیگر تلاش کنیم تا کشور عراق را در این نمایشگاه به شکل جدی وارد کنیم تا هم ما به عراق برویم و هم آنها به استان ما بیایند. تولیدکنندگان خوزستان نباید تنها به امید خريد شرکت‌های بزرگ استانی بمانند و باید برای ورود به بازار عراق در جهت حمایت از سازندگان استان اقدام کنیم که این سازندگان، کالا و تجهیزات را تنها برای ما نسازند بلکه فعاليت آنها برای بازار منطقه نیز هدف‌گذاری شود.

گلپايگاني ادامه داد: هوش و ذکاوت ایرانی را نمی‌توان با چینی‌ها مقایسه کرد؛ این درست نیست که حتما جنس چینی خوب است و آنها نيز ممکن است خطاهایی داشته باشند و نبايد دنبال این مساله باشیم که جنس‌های درجه 2 و درجه 3 چینی را وارد کنیم.

وي افزود: باید علاوه بر نمایشگاه سالانه نفت، یک نمایشگاه مجازی راه‌اندازی کنیم و در قالب يك سایت، ما نیازهای خود را اعلام و تولیدکنندگان نیز کالاهای خود را عرضه و معرفی کنند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران نسبت به عنوان نمایشگاه یعنی "پنجمین نمایشگاه تخصصی نفت خوزستان" انتقاد و تصريح کرد: باید این نمایشگاه با عنوان "صنایع بالادستی نفت" نامگذاری می‌شد.

وي همچنین خواست كه در بخش پژوهش، ساخت و خرید همه چیز مشخص باشد و گفت: باید در اين زمينه‌ها به صورت شفاف عمل کرد تا همه در جریان اين فعاليت‌ها قرار گیرند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار