تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۴۸۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جمهور:
550 هزار هکتار زمین کشاورزی خوزستان زیر کشت می‌رود
رئیس جمهور با اشاره به اینکه 550 هزار هکتار زمین کشاورزی خوزستان زیر کشت می‌رود گفت: آب آشامیدنی اهواز هفته آینده وصل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع پرشور مردم اهواز در ادامه سخنان خود در مصلای این شهر در سخنانی اظهار کرد: استان خوزستان سرزمینی است که هر قدر دولت برای آن تلاش کند کم است.

وی افزود: نخستین قدمی که دولت در این سفر بخش‌هایی از آن را انجام داده است و در دولت یازدهم به خواست خدا به ثمر می‌رساند کشاورزی خوزستان است.

رئیس جمهور ادامه داد: ما برای آماده کردن 550 هزار هکتار سرزمین این استان که زیر کشت قرار گیرد نیازمند یک هزار و 500 میلیارد تومان بودجه هستیم که برای این رقم دولت پیش‌بینی لازم را انجام داده است که از طریق صندوق توسعه ملی در طول سه سال آینده همه این زمین‌ها را آماده کشت خواهیم کرد که کار بزرگی است که باید انجام گیرد.

روحانی تصریح‌کرد: این طرح در سفر 17 سال قبل رهبر معظم مورد تاکید قرار گرفت و قدم‌هایی برداشته شد اما باید تکمیل شود و امروز رئیس جمهور قول می دهد همه توان دولت را برای این پروژه به کار گیرد.

وی اضافه‌کرد: بحث دوم احیای کارون است، کارون یعنی شریان حیات استان خوزستان، کارون یعنی رودخانه زیبایی‌ها، برای این شورای عالی آب در دولت یازدهم تصمیم گرفت از سرشاخه‌های کارون جز آب آشامیدنی هیچ اقدام  دیگری انجام نمی‌شود.

رئیس جمهور خاطرنشان‌کرد: هر طرح و برنامه دیگر متوقف خواهد شد و برای احیای کارون باید برای پسماندها و فاضلاب‌هایی که به این رودخانه می ریزد را جلوگیری کرد.

روحانی افزود: در این راستا طرح تصفیه‌خانه اهواز به سرعت پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع را در دولت مورد بررسی قرار دادیم و تکمیل این پروژه را با سرعت لازم در زمان کوتاه به اتمام می‌رسانیم.

رئیس جمهور تصریح‌کرد: همچنین حل مشکل فاضلاب در شهرهای دیگزر در دستور کار است.

روحانی اضافه‌کرد: مسئله سوم مسئله آب برای شهرهای مختلف این استان به خصوص اهواز، آبادان و خرمشهر است. آب آشامیدنی اهواز هفته آینده وصل می‌شود و برای خرمشهر و آبادان در زمان کوتاه به ثمر برسد.

روحانی خاطرنشان‌کرد: من طرح‌های دیگر را از جمله قطار شهری اهواز، آزاد راه بندر امام و تهران و بقیه طرح‌ها که توضیح خواهم داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار