تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۴۸۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جمهور در دیدار با ‌نخبگان ‌خوزستان‌:
‌مشکلات خوزستان خیلی راحت لیست شد
رئیس جمهور گفت: اینجا اولویت‌بندی مشکلات بسیار بسیار مهم است و اینکه با امکانات موجود از کجا آغاز کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در دیدار با فرهنگیان دانشجویان و نخبگان استان خوزستان اظهار کرد: در این جلسه بیشتر قصد، شنیدن و بهره بردن بود که به این هدف نائل شدم.

وی افزود: مقصود ما از کلمه نخبه فقط آنهایی نیست که فقط سمت و مدرک علمی و یا شغل و منصب و سمت سیاسی و اجتماعی دارند، همه صاحبان فکر و اندیشه و تجربه، نخبگان این جامعه هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: یک رئیس عشیره یا قبیله ممکن است به ظاهر نه به‌خاطر سمت سیاسی یا جایگاهی که از لحاظ مدرک علمی داشته باشد، اما صاحب فکر، نظر و تجربه در مسائل اجتماعی و محیطی خود باشد که از نظر ما، وی نخبه است.

وی ادامه داد: یک ورزشکار پیشکسوت یا یک شخصی که دارای سابقه مبارزه و جهاد است حتی اگر مدرک دانشگاهی هم نداشته باشد از نظر ما نخبه است.

روحانی با بیان اینکه هرکس که می‌داند، می‌تواند و می‌خواهد نخبه است خاطرنشان کرد: همه آنهایی که در جامعه ما دارای توانمندی ویژه هستند برای شناخت و درک مسائل، برای دریافت داده‌ها، برای تحلیل، بررسی و حل و فصل مسائل و ارائه راه حل‌ها از نظر ما نخبه هستند.

وی ابراز داشت: نخبه کسی است که در جامعه دارای احترام خاص و ویژه باشد، کسی که قدرت تبیین مطالبات به حق جامعه را داشته باشد، بسیاری از مطالبات در جامعه مطرح می‌شود که همه آنها درست هستند.

رئیس جمهور در مورد تصمیم سفرش به این استان عنوان کرد: هفته‌های پیش در پی جلساتی به این نتیجه رسیدیم که به خوزستان سفری داشته باشیم، پس از آن بلافاصله مسائل این استان بررسی شد و خیلی راحت مسائل و مشکلات لیست شد.

وی افزود: قبل از آن نیز در پی جلساتی با نمایندگان استان، هر کدام در حوزه انتخابیه خود نیازمندی‌های مردم را مطرح کردند که در دست بررسی است.

روحانی در پایان عنوان کرد: اما در اینجا اولویت‌بندی بسیار مهم است و اینکه با امکانات موجود از کجا آغاز کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار