تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۴۸۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جمهور:
نخبگان بهترین واسطه بین مردم و دولت هستند
رئیس جمهور گفت: نخبگان واسطه خوبی بین دولت و جامعه هستند، دولت هم باید با نخبگان در ارتباط باشد و از آنها بهره جوید.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در دیدار با فرهنگیان دانشجویان و نخبگان استان خوزستان اظهار کرد: نخبگان بهترین واسطه بین مردم و دولتمردان هستند.

وی افزود: نخبگان قدرت جمع‌بندی و تجزیه و تحلیل مشکلات را دارند و می‌توانند ضمن تجمیع و تعدیل با مردم جلسه بگذارند و حرف بزنند، اینجاست که جایگاه تشکل‌های صنفی مشخص می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه از آغاز دولت گفتیم که تشکل‌های صنفی و تخصصی می‌توانند بهترین جاری دهنده دولت باشند، تصریح کرد: آنها می‌توانند به مردم بگویند در شرایط فعلی چه چیز شدنی و چه چیز نشدنی است.

وی اضافه کرد: یکی از فشارهایی که جامعه را از نظر مردمی متشنج می‌کند و دولتمردان را به مسیر نادرست هدایت، فشار مطالبات است.

روحانی خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم هیچ نهادی را نقد کنم اما گاهی فشار نهادها برای پافشاری بر انجام پروژه‌ها ما را به اینجا می‌رساند که امروز برای تکمیل پروژه‌های مصوب و پروژه‌هایی که کلنگ زده شده‌اند اگر بخواهیم آنها را تکمیل کنیم به 400 میلیارد تومان پول نیاز داریم.

وی ابراز داشت: همه پروژه‌ها را زخمی و ناقص کرده‌ایم مانند صاحب خانه‌ای که برای تعمیر خانه‌اش به آهنگر، لوله‌کش و بنا سفارش می‌دهد و خانه را زخمی می‌کند و خود بی‌خانمان و آواره می‌شود و پولی نیز برای تعمیر ندارد.

رئیس جمهور اظهار کرد: ظاهرا کار خوبی انجام شده است اما به واقع بی‌خانمانی‌ست، ما باید پروژه‌ها، خواسته‌ها و مطالبات مردم را تعدیل کنیم.

وی ادامه داد: این کار بزرگان جامعه، اساتید، صاحب نظران و فرهنگیان است، آنها می‌توانند مطالبات مردم را تعدیل و مطالبات به حق مردم را تبیین کنند.

روحانی تاکید کرد: هیچکس نمی‌تواند ادعا کند نظرات و برنامه‌هایش نقصی ندارد کلام ما، کلام قرآن و راه و روش ما، سیره پیامبر نیست همه دارای اشتباه هستیم.

وی با بیان اینکه خرد جمعی می‌تواند ما را نجات دهد گفت: بر همین راستا نخبگان واسطه خوبی بین دولت و جامعه هستند، دولت هم باید با نخبگان در ارتباط باشد و از آنها بهره جوید.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار