تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۵۴۸۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس‌جمهور در جمع علما،فضلا وطلاب خوزستان
ما از تحریم نمی‌ترسیم/ نخستین قدم برای شکستن تحریم‌ها در چند روز آینده برداشته می‌شود
رئیس جمهور گفت: دشمنان به این بهانه که ایران به دنبال بمب هسته‌ای است، ما را تحریم کردند، اما ما از تحریم‌ها نمی‌ترسیم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع علما، فضلا و طلاب خوزستان که دیشب در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه علمیه قم شخصیت‌های بزرگی چون امام خمینی (ره) که افتخار روحانیت شیعه و حرکت‌های آزادیبخش است، تربیت شده است.

وی ادامه داد: شکل‌گیری یک انقلاب با رهبری یک روحانیت قطعاً نتیجه‌ای جز پیروزی ندارد و غربی‌ها از مفهوم این موضوع غافل هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه روحانیت برای انقلاب اسلامی ایران برنامه‌ریزی کرد، اذعان داشت: پیام‌های امام خمینی (ره) در پاریس با یک نوار که از طریق تلفن به تهران ارسال می‌شد ظرف 24 ساعت به سراسر ایران می‌رسید و فرمانی که صادر می‌کرد در همه کشور پخش می‌شد.

روحانی خاطرنشان کرد: دشمنان که در برابر انقلاب اسلامی ایران ناتوان شده بودند،‌‌ همان اسلام‌هراسی که در دوره عثمانی و جنگ‌های صلیبی پیدا کردند را بار دیگر به غلط به مطرح کردند.

وی به حادثه 11 سپتامبر اشاره کرد و عنوان داشت: پروژه اسلام‌هراسی در مقطعی به بهانه 11 سپتامبر تشکیل شد، البته در کنار اسلام‌هراسی همیشه ایران‌هراسی هم بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی بوده و هستند، ابراز داشت: دشمنان دنبال این هستند که نظام جمهوری اسلامی اگر شد، نماند، اگر شد تضعیف شود و هرطور شده جلوی نفوذ این انقلاب را در منطقه بگیرند و در سال‌های اخیر بهانه‌های زیادی پیدا کردند.

روحانی با بیان اینکه دشمنان اسلام را مظهر خشونت معرفی کرده‌اند، یادآور شد: آنها جوانان را به نا‌امنی و افراطی‌گری مجهز می‌کنند و خودشان از طریق سازمان جاسوسی از گوشه و کنار دنیا جوانان ما را گمراه می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان فناوری هسته‌ای ایران را بهانه‌ای دیگر برای ایران‌هراسی قرار دادند، اضافه کرد: آنها در دنیا ترویج کردند که ایران ایران به دنبال بمب هسته‌ای و ناامنی دنیا است.

رئیس جمهور در این خصوص تأکید کرد: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است، به طوری که مقام معظم رهبری در این مورد فتوای صریح دادند.

روحانی با اشاره به اینکه ما در غنی‌سازی انرژی هسته‌ای هیچ مخفی‌کاری نداشتیم، بیان داشت: ما بعد از جنگ تحمیلی به سراغ کشورهای غربی رفتیم تا فناوری هسته‌ای به ما بدهند تا بتوانیم سوخت هسته‌ای بسازیم.

وی افزود: هیچ کشوری نیست که به دنبال بمب باشد و عضو «ام‌پی‌تی» شود؛ متأسفانه غرب با تبلیغات خود در دنیا جا انداخت که ایران یک تهدید هسته‌ای است.

رئیس جمهور با بیان اینکه هرچه دارم از اساتید حوزه علمیه است، عنوان کرد: مردم ایران با شرکت در انتخابات و خلق حماسه سیاسی به دنیا اعلام کردند که ما اسلام را همراه با اعتدال می‌خواهیم.

روحانی، مهم‌ترین هدف خود را اعتدال و میانه‌روی عنوان کرد و بیان داشت: یکی از اهداف بنده از ابتدا این بوده که اعتدال و میانه‌روی را در پیش بگیرم و کاری کنم که دنیا قبول کند چهره‌ای که از اسلام نشان داده شده است، غلط است.

وی به سفر به نیویورک و ملاقات با علمای شیعه و سنی اشاره کرد و ادامه داد: در این ملاقات عنوان شد که انتخابات چهره اسلام را در دنیای غرب تغییر داد.

رئیس جمهور به طرح مبارزه با خشونت و افراطی‌گری که در سازمان ملل پذیرفته شد، اشاره کرد و ابراز داشت: از سازمان ملل خواستم طرح ایران را در دستور کار قرار دهد، مطرح شدن این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت، این طرح چنان فائق آمد که دشمنان ما در موقع رأی‌گیری جرات نکردند اعلام رأی کنند.

روحانی عنوان کرد: دشمنان به این بهانه که ایران به دنبال بمب هسته‌ای است، ما را تحریم کردند؛ گرچه ما از تحریم نمی‌ترسیم، اما این ظلم به ملت ایران بود؛ به گونه‌ای که حتی برای خرید گندم و دارو به ما فشار آوردند.

وی با بیان اینکه این تحریم‌ها ظالمانه و غیرانسانی است، تصریح کرد: ما به دنیا ثابت می‌کنیم که به دنبال فناوری هسته‌ای هستیم و آنها بدون دلیل موجهی ما را به سوی تحریم‌ها برده و به مردم فشار و ظلم ناروا وارد شده است.

وی اضافه کرد: این مبنای مذاکرات ما در ژنو و 1+5 بود، این راه طولانی و پر پیچ و خم است که در این راه نخستین گام برداشته شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نخستین گام برای شکستن تحریم‌ها در چند روز آینده برداشته می‌شود، عنوان داشت: در تفاهم و نقشه راه ژنو به توافقی رسیدیم که چند روز آینده نتایج آن دیده می‌شود، نخستین قدم برای شکستن تحریم‌ها در چند روز آینده برداشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تدوین سیاست‌های کلان کشور برعهده مقام معظم رهبری است، ابراز داشت: ما برای اینکه به اهداف بلند خود در زمینه ترویج و تبلیغ دین و معرفی چهره واقعی اسلام، مبارزه با اسلام هراسی و ایران هراسی موفق باشیم، می‌دانیم یک رهبر و یک قانون اساسی داریم و از آن پیروی می‌کنیم.

رئیس جمهور در پایان با اشاره به شکل‌گیری حماسه سیاسی در کشور، اذعان داشت: آنچه در خوزستان اعلام کردم ساختن حماسه اقتصادی است که در استان‌های دیگر دنبال می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار