تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۵۴۸۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون رييس‌جمهور تاكيد كرد:
لزوم‌رفع‌نواقص مراکز‌نگهداري‌ كودكان‌بي‌سرپرست
معاون اجرايي رييس جمهور گفت: دولت تدبیر و امید برنامه دارد به قشري از جامعه که از داشتن سرپرست محروم هستند، توجه ویژه‌ای كرده و همچنين نواقصی که در مراکز نگهداري از كودكان بي‌سرپرست بهزیستی کشور در زمينه اداره امور مربوط به این نوباوگان وجود دارد را رفع كند.

محمد شریعتمداری در حاشيه بازديد از مجتمع نگهداري كودكان بي‌سرپرست بهزيستي خوزستان كه دیشب ( 24 دي ماه) انجام شد، اظهار كرد: قرار بود رییس جمهور نيز در این مراسم حضور داشته باشد ولي به دليل نامساعد بودن شرایط جوی، اين فرصت محیا نشد.

وی افزود: ما به این جا آمده‌ایم تا انجام وظیفه کنیم و تلاش ما در جهت برنامه‌ریزی جامع برای رشد و بالندگی همه کسانی است که از نعمت پدر و مادر بی‌بهره هستند.

شريعتمداري عنوان كرد: بنا است با استفاده از شیوه‌هایی مناسب، رابطه بین این کودکان و خانواده‌هایی را که توانایی نگه‌داری آنها را دارند، برقرار کنیم.

معاون اجرايي رييس جمهور درباره رسیدگی بیشتر به مراکز نگه‌داری كودكان و شیرخوارگاه‌ها و حمایت از کودکان بی‌سرپرست گفت: سیاست کلی دولت از اعمال هدفمند کردن یارانه‌ها این بوده که نقایص دولت در عرصه‌های مختلف و گوناگون به گونه‌ای جبران شود و یکی از مهمترین آنها، توانمند کردن این طبقه از جامعه است.

وي افزود: اين قشر از جامعه احتیاج دارد كه دولت برایش مانند عائله خود پدری کند و اگر از این نعمت بی‌بهره است، دولت بايد تلاش كرده و با حمایت بیشتری اين نعمت را جایگزین کند.

شريعتمداري تصريح كرد: یکي از سیاست‌هاي عمومی دولت تدبیر و امید این است که کانون گرم خانواده را بیافریند و اگر كودكاني از نعمت بزرگ کانون خانواده بی‌بهره شدند، تلاش شود با كنار هم قرار دادن نیاز خانواده‌هایی که فرزندي ندارند و فرزندانی که دارای خانواده نیستند و رساندن آنها به يكديگر، ضمن نظارت دقیق بر این روند، آفرينش چنين خانواده‌هايي را تقویت کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار