تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۴۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سم‌پاشي همسايه، كودك آبادانی را به كام مرگ فرستاد
كودك يك و نيم ساله آباداني به علت احتمالي مسموميت ناشي از سمپاشي جان داد اما خانواده اين كودك سهل‌انگاري پزشك را عامل فوت كودك خود عنوان مي‌كنند.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، روز گذشته شنيده شد كه خانواده‌اي به واسطه سم‌پاشي منزل همسايه‌شان، نيمه شب با حالت دگرگون روانه بيمارستان مي‌شوند كه اين امر متأسفانه منجر به فوت يكي از اعضاي اين خانواده مي‌شود.
فرد متوفي كه كودكي 5/1 ساله بود پس از يك ساعت در بيمارستان جان داده و سه فرزند ديگر خانواده بستري مي‌شوند.
پدر و مادر اين فرزند كه از اين حادثه جان سالم به در برده و در ساعات اوليه مراجعه سرپايي درمان مي‌شوند از شدت غم و حزن فوت كودك يك ساله خود بسيار اندوهگين مي‌شوند.
اينكه در اين حادثه دلخراش و ناگهاني چه كسي مقصر بوده و مي‌توان، سهل‌انگاري همسايه، پزشك معالج و يا ناتواني جسمي كودك را بهانه كرد امري است كه بارها و بارها مشابه آن اتفاق افتاده و همه به سادگي از آن گذر كرده‌اند.
در اين بين تنها خانواده شخص متوفي آسيب ديده و به قول معروف دستشان به جايي نمي‌رسد.

* بعد از فوت پسر يك‌ و نيم ساله‌ام تازه كادر پزشكي به وجد آمد
پدر كودك يك و نيم ساله‌اي كه بر اثر حادثه مذكور جان سپرد اظهار داشت: روز دوشنبه حدود ساعت 2 بامداد بود كه با صداي گريه و بي‌قراري فرزندانمان از خواب بيدار و متوجه حالت تهوع و استفراغ شديد آنها شديم.
ريسان عيداني پور اضافه كرد: كوچكترين فرزندم كه يك و نيم ساله بود مرتباً جيغ مي‌زد و خيلي ناآرام شده بود.
وي با بيان اينكه با سرعت و دستپاچگي هر چه تمام به سوي بيمارستان شهيد بهشتي مراجعه كرديم ادامه داد: به محض ورود به اتاق پزشك موضوع سم‌پاشي منزل همسايه‌مان را براي وي بازگو كردم.
پدر متوفي تصريح كرد: متأسفانه پزشك با سطحي‌نگري به اين موضوع گفت هيچ گونه مشكلي نيست و براي همه ما آمپول تجويز كرد البته به هر كدام از فرزندانم دو آمپول ضد استفراغ تجويز كرد.
وي با تأكيد بر اينكه پزشك معالج هيچ‌ اهميتي به شدت حال فرزندانم به‌ويژه فرزند كوچكم نداد افزود: بعد از اينكه آمپول‌ها را زديم مرخص شده و به خانه بازگشتيم.
عيداني‌پور خاطرنشان كرد: همسرم چندين بار به دكتر تأكيد كرد كه اين دگرگوني حال ما بر اثر مسموميت سم است اما دكتر باز هم نسبت به اين موضوع واكنش و اهميتي نشان نداد.
وي با بيان اينكه با آن شدت حال فرزندان‌مان هيچ يك از آنها را بستري نكردند تصريح كرد: بعد از يك ساعت از بازگشت به خانه حال فرزندان‌مان بدتر شده و دوباره به بيمارستان نزد همان پزشك رفتيم.
اين پدر داغدار اضافه كرد: پزشك پس از معالجه پسر يك و نيم ساله و دختر 7ساله‌ام دستور داد به آن‌ها را به قسمت اورژانس ببرم.
وي با بيان اينكه در آن بخش فقط يك بهيار و يك خانم بود گفت: در آنجا فقط از فرزندم خون مي‌كشيدند و من شاهد بي‌حال شدن و جان دادن آن بودم.
عيداني‌پور با بيان اينكه در همين حال با سرعت خود را پزشك مربوطه رساندم و داد زدم كه فرزندم از دستم رفت خاطرنشان كرد: پزشك بلافاصله به بخش آمده و فرزندم را به اتاق ديگري منتقل كرده و به آن مرتباً شوك مي‌داد اما ديگر خيلي دير شده بود و جان بي‌جان و ضعيف پسرم توان اين همه سهل‌انگاري را نياورد.
وي نسبت به تنظيم شكايت در خصوص پزشك متخلف يادآور شد: در حال حاضر نيز از اين پزشك شكايت كرده و فرزندم براي كالبد شكافي به پزشكي قانوني اهواز انتقال داده شده است.
پدر اين كودك افزود: بعد از فوت پسر يك و نيم ساله‌ام تازه كادر پزشكي به وجد آمده و كارهاي مفيد را انجام دادند.
وي در پايان از مسئولان خواستار شد: انتظار دارم كه پيگير اين پرونده شده و مقصر اصلي را پيدا كنند.

* علت مرگ تا نتيجه پزشكي قانوني نامشخص است
رئيس شبكه بهداشت و درمان آبادان در اين خصوص اظهار داشت: طبق اطلاعاتي كه به دست رسيده چند روز پيش يك خانواده شش نفره به بيمارستان شهيد بهشتي مراجعه و با تشخيص احتمالي پزشك معالج درمان مي‌شوند.
نصرالله حسوني بحريني افزود: پدر و مادر اين خانواده در همان مراحل اوليه مراجعه، سر پايي درمان شده و به بهبودي مي‌رسند.
وي تصريح كرد: فرزند يك و نيم ساله اين خانواده كه اختلال هوشياري داشته و تاب و تحمل درمان را نمي‌آورد، به فاصله يك ساعت بعد از مراجعه به بيمارستان فوت مي‌شود.
رئيس مركز بهداشت و درمان آبادان ادامه داد: سه فرزند ديگر اين خانواده هم‌اكنون در دو بيمارستان بستري بوده و وضعيت جسمي آنها مساعد است.
وي اشاره كرد: دو تا از اين آنها در بخش اطفال و يكي ديگر در بخش بزرگسال بستري است.
حسوني بحريني در جواب به اينكه آيا پزشك بايد به همين آساني از علت بيماري كودك مي‌گذشت تصريح كرد: بالاخره پزشك بر اساس گزارشي كه والدين بچه داده‌اند در مراحل اوليه درمان تشخيص داده كه با دارو حال او بهبود مي‌يابد.
وي افزود: اما بر اساس اطلاعاتي كه به دست رسيده درمان اين كودك به مراجعه دوم ادامه پيدا نكرده و در همان ساعات اوليه فوت مي‌كند.
رئيس شبكه بهداشت و درمان آبادان تصريح كرد: بخاطر اينكه مرگ مشكوك است و علت مرگ مشخص شود جسد به پزشكي قانوني فرستاده شده كه مشخص شود علت فوت به‌خاطر آلودگي و مسموميت حشره‌كش بوده و يا غذا و جانوري خاص اين حادثه را به‌وجود آورده است.
وي در پايان با اشاره به اينكه بعضي از مواد سمي حتي حشره‌كش‌ها مي‌تواند تا حد مرگ ايجاد مسموميت كند اظهار داشت: در بعضي از سم‌ها حتي در حشره‌كش‌ها متصاعد شدن بخار و گاز آنها مي‌تواند اثرات بسيار خطرناك و در مواردي كشنده بر جاي بگذارد.

با اين حال ديگر صداي قهقهه داوود يك و نيم ساله هيچ‌گاه در فضاي خانه‌شان به گوش نمي‌رسد و شايد اگر همسايه از سم‌پاشي خانه خود اطلاعي مي‌داد، اگر پزشك معالج دلسوزتر به قضيه نگاه مي‌كرد و اگر همه ما كمي مسئوليت‌پذيرتر بوديم شايد اين اتفاق هيچ‌گاه نمي‌افتاد...
گزارش از محمود نواصر و مريم خبازي
برچسب ها: کودک ، آبادانی ، سم پاشی
:
:
:
آخرین اخبار