تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۵۴۹۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون حقوقی رئیس جمهور:
حقوق شهروندی یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور است
معاون حقوقی رئیس جمهور از تدوین سند حقوق شهروندی خبر داد و گفت: حقوق شهروندی یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور است.

الهام امین‌زاده عصر امروز در دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز که در سالن جلسات سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: سند حقوق شهروندی از سوی معاون حقوقی رییس جمهور تدوین می‌شود.

وی افزود: رئیس جمهور خود یک حقوقدان است و در زمان انتخابات گفته بود در صورت انتخابشان به عنوان ریاست جمهوری، سند حقوق شهروندی را تدوین خواهند کرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: حقوق شهروندی یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور بوده است.

وی اضافه کرد: پس از آغاز به کار دولت یازدهم مسئولیت تدوین سند حقوق شهروندی به عهده معاونت حقوقی ریاست جمهوری گذاشته شده است که ما هم از‌‌ همان روزهای نخست این کار را آغاز کردیم.

امین‌زاده خاطرنشان کرد: در ماه‌های نخست آغاز به کار دولت یازدهم باید حداقل مقدمات تدوین سند حقوق شهروندی آماده می‌شد.

وی بیان کرد: در تدوین سند حقوق شهروندی از قانون اساسی به عنوان میثاق ملی و برخی دیگر از اسناد داخلی استفاده شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان این مطلب که در تدوین مقدمات سند حقوق شهروندی، حقوق مختلف هموطنان در نظر گرفته شده است عنوان کرد: از جمله این حقوق می‌توان به حق حیات، رفاه، آموزش، بهداشت، دادرسی عادلانه، بهره‌وری از منابع زیبا، داشتن استراحت و شادی اشاره کرد.

وی یادآور شد: سند حقوق شهروندی در روز صدم فعالیت دولت یازدهم بر روی سایت نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت و مورد بازدید هموطنان قرار گرفت.

به گفته امین‌زاده، از زمان قرار گرفتن سند حقوق شهروندی بر روی سایت نهاد ریاست جمهوری تاکنون نزدیک به 200 مقاله علمی به معاونت حقوقی رئیس جمهور ارسال شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: با توجه به پیشنهاداتی که از سوی هموطنان ارائه شد اصلاحاتی در این سند انجام می‌شود پس از آن سند نهایی تدوین خواهد شد.

وی یاد آورد شد: پس از انجام اصلاحات، رئیس جمهور سند حقوق شهروندی را بررسی کرده و در ‌‌نهایت تصمیم‌گیری می‌شود که سند حقوق شهروندی به چه صورت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.


مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
0
رود کارون هم حقوق شهروندی است که با انتقال آب آن از سرشاخه های رود کارون آن را پایمال کردند
:
:
:
آخرین اخبار