تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۵۴۹۵۰
تعداد نظرات: ۴۹ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آقای رییس جمهور! مردم خوزستان داده ها و ستانده های شما را در سفر استانی قضاوت می کنند
تناقض در این دوگفته رییس جمهور آشکار است. شاید مشاورین محترم رییس جمهور به سمع و نظر ایشان نرسانده باشند که در شرایط کنونی که آبی منتقل نگردیده است بسیاری از زمین های کشاورزی حاصلخیز و دایر خوزستان به علت کمبود آب کشت نمی شوند و حق آبه به آنها تعلق نمی گیرد. حال شما قضاوت کنید وعده رییس جمهور مبنی بر زیر کشت بردن 550 هزار هکتار زمین بایر در صورتی که آب (حال برای هر مصرفی) نیز منتقل گردد چقدر می تواند عملی باشد
در حکایتی از مثنوی ملای رومی آمده است که درویشی سوار بر خرش به خانقاه درویشان رسيد. او که از راهي دراز آمده و خسته بود و تصميم گرفت كه شب را در آن جا بگذراند پس خر خود را به نگهبان خانقاه سپرد.
درویشان خر مسافر را پنهانی فروختند و با پول آن مجلس مهمانی و بزم شبانه مفصلی ترتیب دادند و به پایکوبی و مراسم سماع پرداختند. مسافر قصه ما هم گرسنه و خسته بود و بااشتیاق تمام، دعوت شرکت در مراسم درویشان را پذیرفت. ذکر مجلس "خر برفت..." بود که تا آغاز صبح ادامه داشت و درویش صاحب الاغ از همه جا بى خبر با آنها دم گرفته و همان را با شوق تکرار می کرد. صبح، درویش صاحب خر، بیرون آمد و خر خود را از نگهبان خانقاه طلبید. او گفت : "صوفیان دیشب خر شما را فروخته ، سفره دیشب را به راه انداختند و خود شما نیز در مراسم ضیافت شرکت داشتید."
بینوا گفت : "چرا مرا از این کار آگاه نکردی؟ من الان یقه چه کسی را بگیرم؟ و از کی شکایت کنم؟"
نگهبان گفت : " به خدا سوگند من خواستم بیایم تا ترا آگاه سازم ، حتى وارد خانقاه شدم ، ولى دیدم تو نیز مانند دیگران با شوقى بیشتر، این جمله را تکرار می کنی و مى گویى "خربرفت ، خربرفت ..." من گفتم لابدخودت از اوضاع خرت آگاهی و مى دانی چه بلائى به سر خر آمده است؛ و گرنه معنى ندارد یک مرد جمله اى را نسنجیده بگوید و نفهمد که چه مى گوید و براى چه مى گوید."


خوزنیوز: سفر استانی 2 روز و نصفی رییس جمهور به خوزستان در حال پایان یافتن است. اینکه رییس جمهور خوزستان را به عنوان مقصد اولین سفر استانی خود انتخاب کرده است در ابتدا برای خوزستانی ها شاید دلنشین می نمود از آنجا که می توانست نشان از توجه این مقام مسئول به این سنگ زیرین آسیاب کشور عزیزمان ایران باشد.

توقع آن است که وقتی مسئولی آن هم با این شکل به جایی می رود، چیزی، وعده ای و یا خبر خوشی برای آنجا به ارمغان بیاورد. رییس دولت هم در این سفر دست خالی نبود.

اهم آنچه که تا این لحظه رییس جمهور در لابه لای سخنرانی های خود به مردم خوزستان وعده داده است عبارتند از :

  • آب آشامیدنی اهواز هفته آینده وصل می شود (اگر از این بگذریم که این پروژه در زمان دولت پیشین اجرایی شده و در این دولت به بهره برداری می رسد و همچنین از این نکته که این پروژه به صورت نیمکاره افتتاح می شود و به جای آب رودخانه دز، آب رودخانه کرخه که به هیچوجه شرایطی همسان با دز را ندارد را منتقل می کند و چندین اما و اگر دیگر... این کمترین وظیفه دولت است که بدون منت نهادن آب شرب شهروندی را که در کنار بزرگترین رودخانه ایران قرار دارد تامین کند)
  • طرح شبکه فاضلاب شهرهای خوزستان در دستور کار است.(همانطور که از دولت های قبل در دستور کار بوده و متاسفانه به علت نبود اعتبار به کندی پیش می رود)
  • پاکسازی و لایروبی اروندرود که «ما باید این کار را با توافق دولت عراق به ثمر برسانیم»
  • دولت مصمم است که کل آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد اروند اعلام کند. (گرچه امید است که این مصمم بودن به تصمیم هم منجر گردد اما مسئولین محترم باید بررسی کنند همان بخش از این دو شهرستان که تا کنون جزء این منطقه آزاد اعلام شده اند چه بهره ای نصیبشان شده است که ...)

موارد ذکر شده بالا به شرط اجرایی شدن گرچه می تواند در بخشی از خوزستان باعث تغییراتی مثبت باشد اما مطمئنا آنقدر با  اهمیت نیستند که رییس جمهور و چندین وزیر و هیئات همراه را به استان خوزستان بکشاند.

اما در بین صحبت های مطرح شده توسط رییس جمهور 2 نکته را می توان بیش از همه مورد اهمیت دانست:

1- کارون یعنی شریان حیات استان خوزستان،‌ کارون یعنی رودخانه‌ زیبایی‌ها،‌ برای احیای این رودخانه شورای عالی آب دولت تصمیم گرفت از سرشاخه‌های کارون جز برای آب آشامیدنی هیچ اقدام دیگری صورت نگیرد. (رییس جمهور در این جملات با زیرکی اصل انتقال آب را تایید و پذیرفته شده از سوی خوزستانی تلقی نموده و آن را به عنوان یک خدمت از سوی دولت به مردم تلقی می نماید و این درحالی است ایشان از ابتدای فعالیت خود در برابر درخواست کارشناسی مجدد کارون که از  سوی مردم، کارشناسان، رسانه ها و حتی استاندار و معاون منصوب خودشان سکوت اختیار کرده است و این درحالی است که این اقدام می تواند مشخص نماید که آیا کارون واقعا ظرفیت انتقال آب حتی برای شرب را دارد یا خیر. گرچه ناگفته پیداست که به هیچوجه کارون این ظرفیت را ندارد وقتی که حتی قادر نیست آب آشامیدنی مجاورین خود را تامین کند)

2-    تا سه سال آینده همه زمین‌های خوزستان (550 هزار هکتار) را آماده کشت می‌کنیم.

تناقض در این دوگفته رییس جمهور آشکار است. شاید مشاورین محترم رییس جمهور به سمع و نظر ایشان نرسانده باشند که در شرایط کنونی که آبی منتقل نگردیده است بسیاری از زمین های کشاورزی حاصلخیز و دایر خوزستان به علت کمبود آب کشت نمی شوند و حق آبه به آنها تعلق نمی گیرد. حال شما قضاوت کنید وعده رییس جمهور مبنی بر زیر کشت بردن 550 هزار هکتار زمین بایر در صورتی که آب (حال برای هر مصرفی) نیز منتقل گردد چقدر می تواند عملی باشد.
رییس جمهور باید بداند که مردم خوزستان در ذهن خود یوم الحساب این سفراستانی را برپاخواهند کرد و داده ها و ستانده های ایشان را در این سفر قضاوت می کنند.

غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
0
32
از این دولت آبی برای خوزستان گرم نمیشه!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
در این طرح که زده اید سمت چپ ترازو اینها چقدر شبیه شکلاتن. واقعا این وعده هایی که اقای روحانی در خوزستان دادند مثل شکلاتی است که به بچه می دهند تا ساکتش کنند
محمد از دزفول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
2
23
اصفهان در لایه های دولت احمدی و دولت روحانی نفوذ بسیار زیادی دارد جز با وحدت وهمدلی مردم والبته مسئولین خوزستان نمی توان این سایه را از سر خوزستان کنار زد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
شما دزفولی ها آیا حاضر هستید با باقی شهرهای خوزستان بسازید و متحد شوید؟ برخی از فعالان شهر شما ادعای استان مستقل بودن دارند و تمام اعتبارات را برای خودشان می خواهند.
خوزستان بینوا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
0
21
خدا به داد کارون برس
مسجدسلیمانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
18
خوزستان - خدا رحمتت کنه روحت شاد
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
17
از خوز نیوز تشکر میکنم که اینقدر به فکر این مردم هست.وکاملا حرفهای خوز نیوز درست است.مردم چشم و گوش خود را باز کنند.این سفر فقط برای ساکت کردن این اعتراضهای ما بوده.میگن به خوزستان اب شرب میدهیم به شرطیکه اب کارون انتقال پیدا کند.من نمیدانم رییس جمهور باید عدالت را برقرار کند ونگذارد حق مظلوم پایمال شود یا به راحتی در برابر این لابی گری ها سرخم کند و مردم فهیم خوزستان را نادیده بگیرد؟؟؟
we save KARON
زنجیرهای حمایت از کارون و اعتراضها باید ادامه داشته باشد تا اینشاا.. حق خوزستان پایمال نشود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
11
4
خوز نیوز با امدن روحانی یه خوبیش این بود که تابلو شد با روحانی چپی...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
16
واقعا متاسفم که استاندار هم با وجود اینکه توی حرفاش گفت همین الان هم کارون فقط میتونه 60 درصد از کل اراضی رو آبیاری کنه، ولی از انتقال آب حمایت کرده! مگر نه اینکه روز معارفه اش سرسختانه گفت که هیچ آبی نباید برداشت بشه!
دلم برای این مردم ساده دل مسوزه. ای کاش فقط کمی از زیرکی سایرین توی وجودشون بود.
پاسخ روحانی به شهروندی که درباره حق نفت سوال کرده بود، جز لبخندی معنی دار نبود
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
16
چیزی که ندادن هیچ ، کارون رو هم گرفتن . متاسفانه دولت تدبیر و امید ، سعی داره با بی تدبیری ما رو نا امید کنه .
هدایتی از شوشتر
|
-
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
1
11
واقعا خجالت آوره
آیا شوشتر با اینهمه سابقه و تمدن و این حجم از عقب ماندگی و بی توجهی مسئولان استانی و کشوری نباید جایی در کلام و توجه این سفر می داشت
دقت کنید
هیچ خبری از شوشتر نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
13
آقای روحانی ما خوزستانیها این همه با انتقال آب رود کارون اعتراض کردیم نماینده هامون اعتراض کردن زنجیره ی انسانی در مخالفت از انتقال آب رود کارون تشکیل دادیم دستت درد نکنه این همه راه اومدی که آخرش مجوزه انتقال آب رو بدید روحانی متشکریم !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
14
به نظر من به شعور مردم خوزستان توهین شد چرا که فقط نام انتقال آب را عوض کردند و اسمش را برای ...آب شرب گذاشتند بدون اینکه مشخصات طرح عوض شده باشد. توجه کنید که رئیس جمهور چند بار تأکید کردند فقط آب شرب برده میشود و حتی صحبت از آب بهداشت هم نشد. با این حساب اگر هر اصفهانی روی یک لیتر آب بخورد برای یک میلیون نفر میشود ۱۰۰۰ مترمکعب و در یک سال میشود ۳۶۵ هزار متر مکعب و برای ده میلیون نفر میشود کمتر از ۴ میلیون متر مکعب. در حالی که طرح بهشت آباد بیش از یک میلیارد متر مکعب انتقال داده میشود یعنی ۳۰۰برابر. بنابراین رییس جمهور یا به شعور مردم خوزستان
آبادان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
17
موندیم دبی که جزیره ی صحرایی هستش زمینی هم برای زراعت نداره چطور تونسته اینقدر پیشرفت کنه!!! خوزستان با این همه منابع عظیمش از هرچی که بگی دار ه ،زمین حاصلخیز، آب شیرین ، نفت ، دسترسی به آبهای آزاد ،نیروی انسانی کاردان و تحصیل کرده که احتیاجی نیست از خارج بیان همه و همه چرا اینقدر عقب مانده است ؟؟؟ چرا؟ چرا؟ چرا؟... این علامت سوال بزرگ در ذهن تمام ما خوزستانیها هست مسئولین پاسخ دهید
پاسخ ها
مسجدسلیمانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
نمیدونی چرا ؟ چون منابع نفتی و آبی ما پولش به جیب تهران و اصفهان و مشهد میره و چیزی به خودمان نمی دهند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
8
جناب رئیس جمهور از تصمیماتی که در مورد رود کارون گرفتید برای انتقال آب شرب از سر شاخه های رود کارون به استانهای مرکزی ، ما رو نا امید کردید ، منابع آبی ما رو از این بدتر نکنید، ما آبی برای انتقال نداریم حتی برای شرب ،آبی که به عنوان شرب به استانهای دیگر انتقال میدهید با آب آن زراعت هم میشود ما از این دور زدن ها زیاد شدیم ،دیگر با این حرفها گول نمیخوریم مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشود این فرموده ی حضرت علی می باشد. آن هم از گل سر سبدکارون یعنی سر چشمه های آب رود کارون که زلال و عاری از هر گونه آلودگی انتقال می یابد ، این تبعیض نیست!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
1
3
خوز نیوز این نظر سنجی که وعده ی رئیس جمهور عملی میشه یا نه کجاست ؟چطوری میتونیم در این نظر سنجی شرکت کنیم ؟ چرا از سایت حذف شده؟
مدیر پایگاه با سلام
نظرسنجی در ستون سمت چپ صفحه نخست و صفحات خبر واقع شده است.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
1
11
شک ندارم که این مطلب رو منتشر نمیکنید چون خواستار جدایی از خوزستان هستیم. تو این سفر متاسفانه اسمی از بهبهان با آن همه تمدن و فرهنگ نبودو ما رو به این نتیجه رسوند که ما اشتباهی تو خوزستان موندیم و عده ای دوست ندارن که بهبهان پیشرفت کنه وتنها راه باقیمونده، جداشدن از خوزستان و تشکیل یه استان جداگانه است. رفتار سرشار از غرور رییس جمهور در برابر درخواستها و سوالات مردم بیچاره خوزستان و بهبهان، واقعا مایه تاسف بود.
پاسخ ها
محمد- اهواز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
هم استانی فکر میکنی اگه جدا بشی رو سرتون گل میباره؟ یا همتون میرین سرکار؟؟ نه داداش از این خبرا نیست. خوزستان سی و خورده ای سال در محرومیته.. میفهمی؟ بیش از 30 سال.. پس فکر نکن با جدایی چیزی گیرت میاد بازم همین آشو همین کاسه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
10
در مورد 550 هزار هکتار باید عرض کنم که این سطح سالهای سال است که در بهترین اراضی شهرستانهای اهواز-دشت آزادگان -شوش-دزفول-اندیمشک زیر کشت است وکشاورزان دارند از آنها بهره برداری می کنند وفقط قرار است کانال های خاکی آنها توسط جهاد نصر بتونی شوند البته آن هم قسمتی نه تماما پس قرار نیست هیچ سطح جدیدی زیر کشت برود متاسفانه روسای سازمان جهاد کشاورزی استان با زیرکی وحقه آن را طوری به دولت روحانی گزارش دادند که مسولین دولت ومردم فکر می کنند این همه سطح قرار است برای اولین بار زیر کشت روند خواهشمند است از آقای چنگلوایی ریس سازکان جهاد کشاورزی استان پرسیده شود این زمین ها که قرار است زیر کشت بروند کجا هستند.
ایذه ای
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
9
با تشکر از خوزنیوز، ای کاش این حرف ها رو این نمایندگان خوزستان به رئیس جمهور می گفتند. خیلی شیک و رسمی کارون رو از دست دادیم بدون هیچ اعتراضی. مسئولین کجا هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا بیدار شین. در هیچ سخنرانی از ایذه اسمی برده نشد فقط اهواز، خرمشهر و آبادان که اون ها هم همش در حال تغییر برنامه است. مگه شمال شرق خوزستان چه گناهی کرده. قابل توجه آقای درویش پور یعنی ما هیچ مشکلی تو این شهر نداریم؟ حداقل آقای روحانی می اومد یه بار تو این فصل عبور از جاده ایذه - اصفهان رو تجربه می کرد تا هر لحظه مرگ رو کنار خودش احساس می کرد تا ببینه ما چی می کشیم.
بهارانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
2
6
دولت تدبیر و امیده اما فقط دم از نا امیدی می زنه.بازم خوبه دو تا وعده داد
مجتبی از شوشتر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
8
با تشکر از خوز نیوز
الان شوشتر یا اهواز مهم نیست مهم کارون و خوزستانه از نماینده ها می خواهیم که با همت مسیولان استانی گامی برای نجات خوزستان بردارند نگذارید کارون نابود شود و اگر میشود زنجیره ای انسانی تشکیل داد تا رییس جمهور نرفته جلوی ایشان حرفمان رو با منطق بزنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
7
ابی از این دولت برای خوزستان گرم نمی شود
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
8
خوزستان برای رهایی از مشکلات به همه مردم و مسیولان خودش نیاز داره تا یکدست و یک صدا بشن که حقشون رو بگیرن وگرنه سر هیچ دولتی درد نمیکنه برای ما که دیگه چیزی برا از دست دادن نداریم
با تشکر از شما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
12
آقای روحانی کلاه گشادی سر مردم خوزستان گذاشت و مردم خوزستان را ... فرض کرد. حتی احمدی نژاد هم دروغ ... به این بزرگی نگفت. ادبیات آقای روحانی بدین معنی است که ما آب را از سرشاخه ها میبریم ولی اسمش را عوض میکنیم و میگوییم آب شرب است شما خوزستانیها هم که ...
منجزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
7
سلام
متشکریم خوزنیوز
بدون اینکه صحبت سیاسی کنیم و چپ و راست بگیم و همه صرفا خوزستانی باشیم و اهل تامل،دقیقا به این نتیجه میرسیم در مورد کارون مان...
دو دو تا ...؟!
خوزنیوز تشکر از خبرت و تحلیلت
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
7
واقعیت انکار ناپذیر خوزستان برای مرکز یک گاو شیرده است و بس در حد زنده ماندن نگه میدارند قرار نیست رشدی داشته باشد خواص بایستی تلاش کنند و حقوق از دست رفته باز پس گرفته شود
ساران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
12
1
سلام
نقد کار خوبی است ولی سایت شما فقط در جهت انتقاد و زیر سئوال بردن اقای رییس جمهور و سفرش کار میکنه .
بقول دوستان دیگر خوب شد خط شما را فهمیدیم
پاسخ ها
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
این همه حق خوری دیگه زیر سوال بردن داره ، حقمون خوردن رفت یه ابم روش.خط خوزنیوز خط ماست یعنی یه خط راست.
کارون خشکیده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
0
14
آقای روحانی کلیدت برا اصفهان بود و تهران؟؟؟؟
حاج محسن تو که میدونستی روحانی چه برنامه ای داره چرا همسفرش شدی؟؟؟
خاتمی یزد رو آباد کرد فلانی فلان جارو آباد کرد احمدی نژاد هم سمنان رو آباد کرد تو چکار کردی؟؟؟؟
خدایا به زلزله 8 ریشتری راضیم بزن خوزستان رو نابود کن راحت شیم.
پاسخ ها
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
متاسفانه کلید اقای روحانی یه درهایی رو باز می کنه یه در هایی رو بیشتر قفل می کنه ، متاسفانه ما از نوع دومیم . خودمون باید کلیدی بسازیم که مشکلاتمونو حل کنه ، به کلید روحانی اعتمادی نیست.
ahmad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
0
6
اقا خانم دختر پسر جوان پیر کارون مال اهواز و کرخه مال سوسنگرد فکرش رو نکنید اب کرخه رو به کارون بدین کارون بره اصفهان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
0
6
آقای رئیس جمهور ما انتقالی آب شرب نداریم و با این انتقال آب
از سر شاخه های رود کارون مخالفیم .

چطور در این زمینه ی انتقال آب، از سرشاخه های کارون
کارشناسی شده !
اما در زمینه های دیگر مانند اینکه نمی دانید قول نمی دهید که 2 در صد به خوزستان از سهمیه نفت بدهید ! یا اینکه قول نمی دهید آبادان و خرمشهر را هر دو منطقه ی آزاد اعلام کنید می گوید باید کارشناسی شود

سوال من از شما این است که شما در مورد سفر خود به خوزستان بررسی و با کارشناسان خود مشورتی نکردی حداقل یک مشورتی میکردی بعد می آمدی با صراحت با ما خوزستانیها صحبت میکردی شما یک رئیس جمهور مملکتی هستی قبل از هر چیزی و هر حرفی با کارشناسان خود صحبت کن بعد سفر ی را انجام دهید

شما فقط در انتقال آب کارون با صراحت فرمودید که آب شرب از سر شاخه های رود کارون انتقال می یابد، گویا فقط این زمینه را مورد کارشناسی قرار دادید که چگونه مردم خوزستان را قانع کنید، این تصمیم گیری شما جدی و با صراحت عنوان شد اما بقیه ی قول های که به خوزستان دادید همه رو گفتید مورد بررسی قرار می دهید همه ی سخنان شما با خوزستانیها اینگونه بود :
تا ببینینم !کارشناسی شود! قول نمی دهم! وضعیت کشور 6 ماه دیگر خوب میشود

آقای رئیس جمهور ما وعده ی شما را در روز انتخابات یادمان نرفته 3 در صد از پول نفت برای خوزستان .

خوزنیوز لطفا سانسور نکن

این هم اولین وعده ی بدون عمل .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
0
8
رئیس جمهور در دور زدن تخصص دارد

انتقال آب کارون فقط برای شرب !

مصارف خانگی هم مانند کشاورزی مصرفش بالاست شستشوی ظروف، حمام، آشامیدن، باغچه های خانگی ، شستشوی خانه و خیلی مصارف دیگر. که از شیر آب استفاده میشود .

این عادلانه نیست کارون آب برای انتقال ندارد.

نماینده ها اجازه ی انتقال آب کارون ندهند
علی از اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
1
8
خوزستانیها بیدار شید تاکی ما باید این مصایب را تحمل کنیم انها باوعده های بچه گانه دارن مارا ... می کنند ایا اصفهانیها از ما چه برتری دارن که همه دولت ها به نفع انها کار می کنند.
خدا به ما رحم کند ازاین وعده هاتوخالی...
نازنین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
1
3
ساران جان، ایشان رئیس جمهور مملکت است از آسمان که نیامده ، ما مردم او را به این مقام رساندیم، رئیس جمهور مملکت باید توان انتقادو پیشنهاد را داشته باشد رئیس جمهور باید پاسخگوی عملکرد خود باشد، و در قبال آن ما مردم نیز باید احترام او را داشته باشیم.
مردم اگر انتقادی میکنند، یا پیشنهادی میکنند ، حق دارند با او که دشمنی ندارند ، رسانه ها باعث میشوند صدای مردم را به گوش آنان برسانند زیرا اگر چنین نباشد دولت ها از کمبودها و سختیهای زندگی مردم آگاه نمیشوند و انباشته شدنه خواسته های مردمی و پیگیری نکردنه آنها عواقب بدی در پی خواهد داشت ، پس انتقاد سازنده باعث میشود کشور عزیزمان پیشرفت و رشد کندو رسانه ها در پیشبرد این رشد و بالندگی نقش بسیار زیادی خواهند داشت مثلا : اگر دولت نداند وضعیت آب مردم چگونه است پس چه کسی باید بداند؟ که در جهت بر طرف کردنه آن بر آید ؟ همیشه باید انتقاد و سوال در کنار احترام باشد و مقامات باید توان و تحمل انتقاد را داشته باشند در غیر اینصورت چنین مسئولیت سنگین را بر عهده نگیرند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
0
6
در مورد استخدام بومی ها سخن ... و زیرکانه رییس جمهور جای تامل داشت که در شرایط مساوی حق با خوزستانی هاست معنی سهمیه بومی رو یاد گرفتیم
مرضیه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
0
6
هروقت دیدین مسئولی به خوزستان سفرکرد بدونین اومده به انبارپولش چاههای نفتش سربزنه که مبادا تومانی ازاین ثروت چیزی به مردم خوزستان بماسه ....
از مسجدسلیمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
0
9
کل سفر ایشان برای ما یک دستاورد را داشت:

انتقال آب برای شهرهای کویری و سوگلی و نورچشمی.

در شبکه استانی! هم که تشریف آوردند در جواب مردم این موارد رو تلویحا" فرمودند:

1- بیکاری معضل همه کشور نه فقط شما (درجواب اون کسی که از ایشان پرسید مسجدسلیمان که در گذشته از همه شهرها و حتی کشورها برای کار به آنجا می آمدند الان چرا بیکارترین شهر کشوره با این همه ثروت نفت و آب؟.)
2- قبول ندارم شهر اولین ها مسجدسلیمان شهر آخرین ها شده ! ( پس بالاترین نرخ بیکاری 43% مسجدسلیمان رو در کشور آخرین نکرده حاجاقا ؟ )
3- معضل بیکاری باید بدست خود مردم حل بشه نه ما
4- به شما هیچ قولی نمیدهیم که نتوانیم عملی کنیم
5- هیچ پروژه ای کلنگ زنی نمی کنیم چون ممکن است نشود اجرایی کرد !
6- نقاط حادثه خیز جاده های استان را باید بررسی کنیم
7- سد گتوند رو باید از آبش که نمکی میشه بتونیم استفاده کنیم و نمک بگیریم !!!
8- دو ماه توی ماهشهر بودم زمان جنگ ! و استخدام بومی ها در شرایط مساوی! رو قبول دارم
9- تالاب شادگان مشکلش بخاطر اینه که حقابه رو مردمش رعایت نمیکنن تقصیر ما نیست که
10- اگه وقت بشه میریم مال آقا و استفاده میکنیم از اونجا

واقعا سفر بدون دستاوردی بود برای شهرهای ما.
استاندار محترم هم که... .
پاسخ ها
از اهواز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
قربون دهنت هم استانیم واقعا که حرفت حرفه حقه. ولی کو گوش شنوا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
4
7
یاداحمدیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نژاد بخیـــــــــــــــــــــــــــــــــــر
پاسخ ها
گلی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
با اینکه روحانی شاید کاری واسه خوزستان نکنه ولی نشستم پای حرفاش اگر احمدی نژادبود کانال عوض می کردم
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
0
4
یه سوال.. واقعا فکر میکنید این صحبتها کارشناسی شده بود؟؟؟؟
وقتی که هنوز رودخونه ی کارون کارشناسی مجدد نشده پس چرا آقای دکتر میگن فقط آب شرب میبرن؟؟؟ حالا اگه کارشناسها بگن کارون توان انتقال آب شرب رو نداشته باشه آقای دکتر نظرات کارشناسان رو قبول میکنه یا نظر شخصی خودشان؟؟؟
اصلاً کارشناسانی که میخوان رودخونه کارون رو کارشناسی کنن از کجا میان؟ از طرف سازمان یونسکو یا از طرف استانداری اصفهان؟؟؟؟
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
0
6
خوز نیوز عاجزانه تقاضا دارم از صدا و سیمای خوزستان برنامه ای جهت سوال از نمایندگان مجلس آن هم هفته ای مانند برنامه ۹۰ تقاضا بشه تا بتونیم صدامونو واضح تر به گوش همه برسونیم مردم خوزستان آگاهی سیاسی ضعیفتری نسبت به سایر شهرها دارند لطفا کمک کنید این آگاهی بیشتر بشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
1
10
اهوازی ها یادتون هست که واسه روحانی چه پایکوبیها کردیم الان بطور علنی داره به ما ... واقعا آقای رییس جمهور فکر میکنی ما خوزستانیها ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
4
6
یادت بخیر محمود احمدی نژاد که خیر نداشتی اما شر هم نرساندی
ناشناس
|
FINLAND
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
0
2
دولت راستكويان!!!!
تویوتا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
6
1
چطور وقتی بحث پیشرفت شهرهای خوزستان میاد وسط همه اهوازیاو دزفولیاو ابادانیا که پیشرفته ترین شهرهای استانند واسه شهرهایی مثل شوش و شوشتر و ایذه و............که بیشترین قدمتو توی استان دارند ولی محرومند کری میخونید حالا که بحث محرومیت اومده وسط همتون متحد شدین؟دیگه کسی نمیگه شهر من پیشرفته تره ها؟(به گفته خیلی از مورخان شوش و شوشتر اولین شهرهایی هستند که بعد از طوفان نوح بنا شدند)
:
:
:
آخرین اخبار