تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۵۰۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلسه وزیربهداشت با صنایع فولادی خوزستان برای چاره‌اندیشی درباره آلودگی هوای اهواز
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حل مشکلات بهداشتی و آلودگی هوای اهواز با مدیران شرکت ملی فولاد خوزستان تشکیل جلسه داد.

در سومین و آخرین روز سفر استانی هیات دولت به استان خوزستان جلسه مشترک مدیران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و شرکت ملی فولاد خوزستان بامداد امروز پنجنشبه با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

با توجه به بحث های مطرح شده در ماه های اخیر در خصوص آلاینده بودن صنایع موجود در استان خوزستان و تأثیر آن بر آلودگی هوا و ایجاد مشکلات بهداشتی برای مردم شهرستان اهواز، جلسه مشترکی بین مدیران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و شرکت فولاد خوزستان با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

در این جلسه دکتر اسماعیل ایدنی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گزارشی از مشکلات اخیر این شهرستان و بروز علائم تنفسی در جمعیت قابل توجهی از ساکنان این شهر بعد از بارندگی ارائه کرد.

وی خواستار توجه صنایع استان خوزستان به حل این معضل با نصب فیلترها و دستگاه های کاهش آلایندگی هوا شد.

بر اساس این گزارش مهندس شریفی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان نیز در این جلسه در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش آلایندگی صنایع فولاد خوزستان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: نصب فیلترهای کاهش غبار و انجام اقداماتی در خصوص عدم بازگشت آب مصرفی صنایع فولاد به کارون و نصب دستگاه های تصفیه پساب های این شرکت از جمله اقدامات شرکت فولاد خوزستان برای کاهش آلایندگی ها بوده است.

وی همچنین از نصب دستگاه های مانیتورینگ آلودگی هوا در اطراف شرکت فولاد خوزستان به منظور نظارت سازمان محیط زیست بر آلودگی هوا، خبر داد.

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه ضمن تأکید بر این که وزارت بهداشت خود را متولی و مسئول سلامت مردم می داند، گفت: امیدواریم دستگاه هایی نظیر شرکت نفت و شرکت فولاد خوزستان که به نوعی در آلودگی هوا نقش دارند اقدامات لازم در خصوص رفع مشکلات زیست محیطی و بهداشتی شهر اهواز را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: لازم است شرکت نفت و شرکت فولاد خوزستان خود را در قبال سلامت مردم مسئول بدانند و در این زمینه پاسخگو باشند.

وزیر بهداشت همچنین خواستار انتقال صنایع آلوده کننده هوا و محیط زیست که در شهر اهواز مستقر هستند به خارج از محدوده شهر شد.

بازدید از پروژه در حال احداث بیمارستان 96 تختخوابی فولاد خوزستان

وزیر بهداشت به همراه مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از پروژه در حال احداث بیمارستان 96 تختخوابی فولاد خوزستان بازدید کرد.

در این بازدید توضیحاتی در خصوص روند احداث بیمارستان از سوی مدیران شرکت فولاد خوزستان ارائه شد. به گفته این مدیران، بیمارستان 96 تختخوابی فولاد خوزستان که به منظور ارائه خدمات به مردم منطقه در حال احداث است تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود در سال 94 به بهره برداری کامل برسد

بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان حاجیه نرگس معرفی شهرستان ماهشهر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر استانی دولت از بیمارستان 126 تختخوابی حاجیه نرگس معرفی شهرستان ماهشهر که جمعیتی بیش از300 هزار نفر در شهرستان ماهشهر را پوشش می دهد بازدید کرد.

در این بازدید مدیران بیمارستان توضیحاتی در خصوص مشکلات کمبود نیروی اسنانی، مستهلک بودن تجهیزات پزشکی، کمبود تخت های اتاق عمل و معوقات پرسنل به ویژه کادر پرستاری به وزیر بهداشت ارائه کردند و وزیر بهداشت نیز دستورات لازم در خصوص رسیدگی به این مشکلات و رفع کمبودها را صادر کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار