تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۵۵۰۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در حاشیه نمایشگاه صنعت اهواز انجام شد
امضای 5 قرارداد پژوهشی بین ‌مناطق نفت‌خیز جنوب و مراکز علمی و پژوهشی‌
پنج قرارداد پژوهشی بین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و مراکز علمی و پژوهشی امضا شد.

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پنج قرارداد پژوهشی با مراکز علمی و پژوهشی کشور امضا کرد.

امضای این قرارداد‌ها در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان واقع در محل نمایشگاه‌های این استان در کیان پارس انجام شد.

تدوین دانش فنی، ساخت و بررسی عملکرد نانو افزایه‌ها در کاهش تقابلات سازندهای رسی و شیلی با سیال حفاری و کاهش جذب آب و تورم آن‌ها و تولید نیمه صنعتی افزایه‌های مذکور یکی از این قرار داد‌ها است.

اعتبار این قرار داد 17 میلیارد و 800 میلیون ریال است که شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با پژوهشگاه صنعت نفت آن را امضا کرد.

یکی دیگر از این قرارداد‌ها با موضوع تدوین دانش فنی، ساخت و بررسی عملکرد نانو افزایه‌های روان کننده و کاهنده اصطکاک رشته‌های عملیات حفاری و تولید نیمه صنعتی و ارزیابی آن‌ها در شرایط می‌دانی است.

اعتبار اجرای این قرار داد نیز 15 میلیارد و 700 میلیون ریال است که شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با پژوهشگاه صنعت نفت آن را امضا کرد.

امضای قرارداد دستیابی به دانش فنی تولید نانو سیالات به منظور به کارگیری در مبدل‌های حرارتی و برج‌های خنک کننده با هدف افزایش راندمان انتقال حرارت با اعتبار 5 میلیارد ریال یکی دیگر از قراردادهایی است که شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با پژوهشگاه صنعت نفت آن را به امضا رساند.

همچنین قرارداد انجام مطالعه پایه به منظور انجام تغییرات لازم در واحد بهره‌برداری موجود آب‌ تیمور برای کاهش میزان H2S نفت خام به 15ppm از جمله قراردادهایی است که با اعتبار 5 میلیارد و 320 میلیون ریال بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی کرج منعقد شد.

امضای قرارداد تدوین دانش فنی و تولید انبوه مته حفاری PDC بدنه ماتریکسی اندازه 2/1-8 اینچ یکی دیگر از این قرارداد‌ها است که شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب آن را با پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاد دانشگاهی خوزستان امضا کرد.

اعتبار اجرای قرارداد منعقد شده بین که شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب آن را با پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاد دانشگاهی خوزستان 170 میلیارد ریال است.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار