تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۵۵۰۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روحانی در نشست خبری:
در 6 ماه آینده شاهد تحول در اقتصاد کشور خواهیم بود/ 9طرح مهم سال آینده در خوزستان افتتاح می شود
روحانی با اشاره به سفر سه روزه خود به خوزستان، ادامه داد: در این سه روز طرح های بسیار خوبی برای استان به تصویب رسید که می تواند در زمینه اشتغال در استان بسیار موثر باشند. موضوع قرار گرفتن شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند و طرح توسعه کشاورزی استان که در سه سال اجرایی خواهد شد از جمله این موارد است. همچنین طرح هایی نیز برای دیگر شهرها پیش بینی شده و همه این موارد به بحث اشتغال در استان تحرک خوبی می دهد.
رئیس جمهور کشورمان در آخرین برنامه خود در سفر به استان خوزستان لحظاتی پیش در شهر آبادان در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن تشریح سفر سه روزه خود به استان خوزستان، به توافقات ژنو اشاره کرد و گفت: در 6 ماه آینده شاهد تحول در اقتصاد کشور خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در نشستی خبری در پایان سفر سه روزه به استان خوزستان، اظهار کرد: در ابتدا از زحمات همه رسانه ها و خبرنگاران که جلسات و برنامه های سفر دولت به استان خوزستان را انعکاس دادند تشکر می کنم و باید گفت که رسانه ها در ارتباط موثر دولت و مردم تاثیر بسیار خوبی دارند.

وی در پاسخ به سوالی خبرنگاری در خصوص برنامه دولت برای استفاده از همه نخبگان و بویژه نخبگانی ایرانی ساکن خارج از کشور، تاکید کرد: دولت تلاش می کند که فضای مناسبی در جامعه ایجاد کند تا در این فضا به خوبی از حضور نخبگان استفاده شود. برخی از نخبگان که از کشور خارج شده اند نیز به هر حال به دلایلی بوده که مثلا یا زمینه برای ادامه فعالیت آنها فراهم نبوده و بعضی ها هم از محیط اجتماعی گله مند بوده اند؛ در پنج ماه گذشته از فعالیت دولت تلاش بر این بوده که فضا برای استفاده از نخبگان و اندیشمندان جامعه فراهم شود و در این زمینه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موظف شده تسهیلات لازم را را فراهم کند تا از نخبگان استفاده شود. دولت تلاش می کند که فضای کشور فرهنگی اقتصادی باشد تا نشاط لازم برای فعالیت فرهیختگان و نخبگان فراهم شود.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص برنامه های دولت در زمینه رفع بیکاری و فقر، تصریح کرد: مساله بیکاری و بحث رشد بالای بیکاری یک معضل سراسری است و تنها مخصوص به خوزستان نیست؛ در این زمینه تلاش این است که فضا برای فعالیت اقتصادی آماده تر شود؛ اکنون نیز نسبت به گذشته فضا آماده تر است و رونق کسب و کار آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال، نخستین گام ها برای شکستن رکود در کشور برداشته شود.

وی با اشاره به سفر سه روزه خود به خوزستان، ادامه داد: در این سه روز طرح های بسیار خوبی برای استان به تصویب رسید که می تواند در زمینه اشتغال در استان بسیار موثر باشند. موضوع قرار گرفتن شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند و طرح توسعه کشاورزی استان که در سه سال اجرایی خواهد شد از جمله این موارد است. همچنین طرح هایی نیز برای دیگر شهرها پیش بینی شده و همه این موارد به بحث اشتغال در استان تحرک خوبی می دهد. معضل بیکاری در کوتاه مدت حل نمی شود، ولی قدم های اولیه در این زمینه برداشته شده است.

روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تاثیر توافقات ژنو بر مسایل اقتصادی کشور و رفع تحریم ها، گفت: یکی از آثار توافق این بوده که شرایط و محیط برای فعالیت اقتصادی در کشور ایجاد شده و بزودی بخش هایی از تحریم ها در زمینه پتروشیمی، صنعت خودرو، کشتیرانی و بیمه شکسته می شوند. بخشی از معضل بانک ها نیز حل و فصل می شود و به این ترتیب فضا برای فعالیت و تجارت و صادرات آماده تر می شود.

وی ادامه داد: بخشی از ثمرات توافقف اقتصادی است و به این ترتیب بخشی از پول های بلوکه شده کشور نیز آزاد می شود و این بر نحوه فعالیت بانک ها نیز تاثیر دارد و آثار جانبی خوبی در پی خواهد داشت. همچنین شاهد هستیم که شرکت های خارجی در حال برقراری ارتباط خوبی با کشور هستند و در 6 ماه آینده شاهد تحولی مثبت در اقتصاد کشور خواهیم بود.

وی در خصوص اختصاص 2 درصد از درآمدهای نفتی به استان خوزستان، تاکید کرد: این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد؛ در این زمینه قولی نمی دهم، زیرا کار، کارشناسی نشده و اگر در این زمینه به نتیجه برسیم هم تصمیم نهایی با مجلس است.

رئیس جمهور در خصوص برنامه های دولت در بخش کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان، اظهار کرد: اکنون فضا برای فعالیت کارآفرینان بسیار آماده تر شده است. قانون مربوط به بهبود فضای کسب و کار نیز پیگیری شده و آیین نامه های آن در حال عملیاتی شدن است و 35 مصوبه دولت در زمینه تسهیلات بانکی و گمرکی اقدام خوبی در این زمینه بوده است. در 5 ماه گذشته چند گام موثر در زمینه حمایت از کارآفرینان در کشور برداشته شده و این اقدامات در آینده ادامه می یابد تا تسهیلات بیشتری به این بخش اختصاص یابد و موانع برداشته شود.

روحانی در خصوص جمع بندی سفر خود به استان خوزستان اظهار کرد: در ابتدا از استقبال گرم و مهمان نوازی همه مردم خوزستان، مسئولان، ائمه جمعه، فرهیختگان و ایثارگران و عشایر که در این سفر وحدت میان آنها را احساس کردیم، تشکر می کنم. در این سفر با توجه به کار کارشناسی که پیش از سفر انجام شده بود، تصمیمات مهمی اتخاذ شد. موضوع طرح توسعه کشاورزی خوزستان تحول عظیمی در استان ایجاد می کند و این طرح در سه سال و تا پایان دولت یازدهم اجرایی می شود. منابع مالی آن را نیز قدم به قدم تامین می کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص اضافه شدن شهرهای آبادان و خرمشهر به محدوده منطقه آزاد اروند نیز تصمیم نهایی اتخاذ شد که می تواند در رونق این منطقه موثر باشد. موضوع آب شرب اهواز نیز تا پایان هفته آینده نهایی می شود و طرح تامین آب شرب آبادان و خرمشهر نیز در 93 عملیاتی و اجرایی خواهد شد. در مورد بقیه شهرها نیز این مساله پیگیری خواهد شد.

رئیس جمهور عنوان کرد: طرح فاضلاب را در کل استان و بویژه اهواز دنبال می کنیم و مشکلات در این بخش حل خواهد شد. استاندار نیز قول داده که در صورت تامین مالی طرح، پروژه در سال 93 افتتاح شود، زیرا مساله تصفیه خانه برای شهر اهواز و رودخانه کارون بسیار مهم است. همچنین چندین طرح دیگر نیز در شورای اداری استان مطرح و تصویب شد و 9 طرح مهم در سال 93 در استان و با اعتبار 1900 میلیارد تومان افتتاح می شود. برای دیگر شهرهای استان نیز طرح های خوبی پیش بینی شده که در سال آینده اجرایی خواهند شد.

وی ادامه داد: در مجموع همه دیدارهایی که در این سه روز با اقشار مختلف انجام شد بسیار مفید بود و مباحث مورد نظر مردم دریافت شد که می تواند برای تصمیم گیری آینده استان و کشور مفید باشد. در مجموع از این سفر و آنچه در سفر اتخاذ شد راضی هستم.

روحانی با اشاره به گفت و گوی تلویزیونی شب گذشته خود با مردم خوزستان، تصریح کرد: از مردم شهرهایی که فرصت نشد به آنجا سفر کنیم عذرخواهی می کنم و گفت و گوی شب گذشته فرصت خوبی بود برای برقراری ارتباط زنده تصویری و صوتی با مردم استان فراهم کرد. پس از این سفر نیز ارتباط با مردم استان خوزستان ادامه پیدا می کند. همچنین به مصوبات این سفر نیز اکتفا نخواهد شد و در مجموع تلاش بر این است که در حد توان به مطالبات مردمی رسیدگی شود.

 این نشست خبری آخرین برنامه سفر سه روزه رئیس جمهور به استان خوزستان بود و وی امشب خوزستان را به مقصد تهران ترک می کند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
کارونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
0
3
لازم نکرده تو آب کارون رو نبر طرح نخواستیم.
:
:
:
آخرین اخبار