تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۵۵۰۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انعقاد دو قرارداد در نمایشگاه تخصصی نفت
مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: امروز دو قرار داد با شرکت های داخلی بسته شد.
ناصر خردمند گفت: متاسفانه با توجه به تحریم هایی که صورت گرفت نمی توانستیم پمپ های فرایندی مورد نیازمان را تامین کنیم.
 
وی افزود: شرکت های اروپایی این پمپ ها را در اختیارمان قرار نمی دادند، به همین دلیل با توجه به این مشکلات از دو سال گذشته کمیته ای را مامور ساخت این نوع پمپ کردیم.
 
 مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب یادآور شد: این کمیته فعالیتش را با نمایندگانی از مدیریت های مختلف مناطق نفت خیز جنوب شروع کرد و با 15 شرکت این پیگیری را انجام دادیم که هر 15 شرکت داخلی هستند.
 
خردمند اظهار کرد: دو سال طول کشید تا موارد فنی را با شرکت های مورد نظر بررسی کنیم. طی ماه جاری به این نتیجه رسیدیم که از میان این شرکت ها، سه شرکت توانمند هستند و می توانند این پروژه را انجام بدهند.
 
وی با اشاره به انتخاب یک شرکت از میان شرکت های توانمند گفت: طی مناقصه ای که برگزار کردیم، ساخت این پمپ ها را یکی از شرکت های سازنده پمپ ایران بر عهده گرفت و این شرکت داخلی متعهد شد هشت عدد پمپ فرایندی را با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان تولید کند که امیدواریم طی 16 ماه یا زودتر پروژه ساخت این پمپ ها به پایان برسد.
 
 مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب درباره پمپ های فرایندی توضیح داد: پمپ های فرایندی برای نخستین بار در کشور ساخته می شوند. این پمپ ها بسیار حساس و مورد نیاز صنعت نفت کشور هستند.
 
خردمند عنوان کرد: همچنین پمپ های فرایندی مختص نفت و گاز هستند و می تواند تاثیرات خوبی در صنعت نفت و صنایع پمپ سازی ایران ایجاد کنند که با این شرایط در آینده شاهد تحولی در پمپ سازی ایران خواهیم بود.
 
وی با اشاره به دیگر قرارداد منعقد شده اظهار کرد: همچنین قرارداد ساخت پمپ یدکی مورد نیاز نفت و گاز  با یکی از شرکت های ایرانی بسته شد.
 
 مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: این شرکت ها با توجه به پیگیری های تمامی مدیریت های مناطق نفت خیز توانمند شدند و توانستند خودشان را وارد عرصه کنند. ما همواره در تلاش هستیم که شرکت های داخلی رشد کنند.
 
خردمند با اشاره به انعقاد قرارداد با شرکت های خوزستانی در این نمایشگاه گفت: با سازنده های خوزستانی ساخت چهار دستگاه پمپ تراک را در برنامه داریم. این قراداد حدود 22 میلیارد تومان اعتبار دارد.
 
وی همچنین توضیح داد: تفاهم نامه سه جانبه بین ما و شرکت لوله سازی اهواز و شرکت فولاد اکسین داشتیم که با اعتبار حدود 800 میلیارد تومان بسته شد.

خردمند تاکید کرد: تا آنجا که در توان داریم مطمئنا از شرکت های خوزستانی حمایت می کنیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار