تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۵۵۱۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خبر داد
حضور 46 درصدی شرکت‌های خوزستانی در نمایشگاه صنعت
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از حضور 46 درصدی شرکت‌های خوزستانی در نمایشگاه صنعت این استان خبر داد.
حمید بورد در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی به مناسبت برپایی پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان اظهار کرد: از شرکت‌هایی که در نمایشگاه صنعت خوزستان حضور یافته‌اند 46 درصد خوزستانی هستند.

وی افزود: حدود 270 شرکت برای حضور در پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان ثبت نام کرده بودند ولی به دلیل کمبود زیر ساخت‌ها بیش از 70 شرکت نتوانستند حضور یابند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ادامه به بیان برکات برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان پرداخت و گفت: کارگروهی تشکیل شده تا برنامه‌ریزی کند سازندگان بومی استان ماهی یک بار جمع شوند و با هم جلسه داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان این نکته که در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از صنایع داخلی حمایت می‌کنیم خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم قرار است بیشتر قطعات مورد نیاز ما در داخل استان توسط سازندگان بومی ساخته شود.

به گفته وی، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب لوکوموتیو اقتصاد کشور است زیرا بیش از 80 درصد نفت ایران در حوزه این مناطق تولید و استخراج می‌شود.

بورد بیان کرد: همچنین حدود 16 درصد گاز کشور نیز در حوزه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از جمله استان‌های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تصریح کرد: هم اکنون 150 واحد صنعتی با بیش از 30 هزار کیلومتر خطوط لوله در محدود این مناطق وجود دارد که عمری از یک تا 40 سال دارند و مرتب در حال بهسازی و نوسازی هستند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار