تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۵۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهلت سه ماهه به نانوايان بهبهانی
فرماندار بهبهان در همايش نانوايان با دادن مهلت سه ماهه خواستار بهبود كيفيت نان در سطح اين شهرستان شد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، فرهاد باذلي محبوب ظهر امروز در همايش ناوايان بهبهان كه در تالار ارشاد اين شهرستان برگزار شد اظهار داشت: از روز نخست فعاليتم در فرمانداري تلاش كرده‌ام تا از نزديك با نانوايان ارتباط برقرار كرده، با مشكلات آنان آشنا شده و در جهت رفع آنها گام بردارم.
وي تصريح كرد: اولين مطالبه ما از نانوايان با توجه به سياست‌هاي دولت در خصوص هدفمندي يارانه‌ها و توجه به بخشي از آن كه به آرد و نان بر مي‌گردد كيفيت نان و بهبود آن است.
باذلي محبوب خاطرنشان كرد: در حال حاضر خريد مردم نسبت به گذشته تفاوت‌هايي داشته و به دنبال جايي بوده كه كيفيت نان آن بسيار خوب باشد.
وي افزود: در گذشته با توجه به كيفيت پايين نان، اصراف بسيار زيادي در اين مقوله مي‌شد كه امروز در فضاي رقابتي موجود، نانوا بايد با بالا بردن كيفيت نان خود به فروش خوبي دست يابد.
فرماندار بهبهان در ادامه ضمن تقدير و تشكر از اداره غله و سيلو كه اقدام به برگزاري كارگاه آموزشي براي نانوايان كرده بود اذعان داشت: نانوايان بايد توجه جدي به اينگونه كلاس‌ها داشته و از آنها استفاده بهينه‌اي داشته باشند زيرا در اين كلاس‌ها آموزش‌هاي جديدي به آنها ارائه مي‌شود.
وي تصريح كرد: البته اين دوره‌ها بايد در طول سال به صورت مداوم برگزار شده و مخصوص فصل خاصي نباشند تا همواره اطلاعات و آموزش‌هاي نوين و جديد به نانوايان ارائه شود.
باذلي محبوب در ادامه به آرد نانوايان نيز اشاره كرد و اظهار داشت: در حال حاضر كيفيت آرد بهبهان نسبت به گذشته و با توجه به تذكرات داده شده بهبود يافته و بهتر شده است.
وي خاطرنشان كرد: همچنين بعضي از دستگاه‌هاي نانوايي به علت مدت زمان زياد استفاده از آنها فرسوده و معيوب شده كه بايد با كمك مسئولان نسبت به تعويض آنها اقدام شود.
فرماندار بهبهان با تاكيد بر نظارت مداوم و مستمر بر فعاليت نانوايان افزود: وقتي نانوايان در قبال كار خود تعهد مي‌دهند بايد خالصانه به تعهد خود عمل كرده و به گونه‌اي نان ها را تهيه كنند كه كمترين دور ريز را داشته باشند.
وي خاطرنشان كرد: نانواياني كه عملكرد خوبي داشته باشند هم در منظر عمومي و هم در دادن تسهيلات مورد تشويق قرار مي‌گيرند زيرا تشويق نانوا باعث بهبود كيفيت نان آنها خواهد شد.
باذلي محبوب با تاكيد بر به روز بودن اطلاعات نانوايان تصريح كرد: بايد از تجربيات نانوايان موفق در سراسر كشور براي بهبود وضعيت پخت و كيفيت نان استفاده كرد.
وي در خصوص مشكلات اين قشر نيز گفت: يكي از مشكلات نانوايان كار با حداقل سود بوده كه بايد با فراهم آوردن زمينه هاي لازم اين مشكل حل شود.
فرماندار بهبهان همچنين با اشاره به اينكه كارخانه آرد محصول خود را به صورت نقد به نانوايان مي‌فروشد اذعان داشت: كارخانه آرد نيز بايد انعطاف نشان داده و شرايطي را فراهم آورد كه گردش مالي نانوايان بهتر شده و مشكلي از بابت خريد آرد نداشته باشند.
وي خاطرنشان كرد: بايد امكاناتي را فراهم كنيم كه كارگران نانوايي نيز بتوانند مشكلات رفاهي زندگي خود را حل كنند.
باذلي محبوب در پايان با دادن فرصت سه ماهه به نانوايان براي بهبود كيفيت نان افزود: در صورت عدم تحقق اين امر مجتمع نانوايان را در شهرستان بهبهان احداث خواهيم كرد.
وي با بيان اينكه مشكلاتي كه نانوايان عنوان مي‌كنند پايين بودن كيفيت نان را توجيه نمي‌كند، خاطرنشان كرد: بالابردن كيفيت نان از مطالبات من و عموم مردم بوده و به طور قاطع آن را دنبال خواهيم كرد.
برچسب ها: نانوایان ، بهبهان
:
:
:
آخرین اخبار