تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۵۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید روزانه 3 میلیون بشکه نفت خام در شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تحقق 99.98 درصدی برنامه تولید نفت خام این شرکت در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از ایسنا، هرمز قلاوند توضیح داد: از ابتدای امسال تاکنون به طور میانگین روزانه حدود 3 میلیون بشکه نفت خام در شرکت تولید شد که معادل 99.98 برنامه تعریف شده از سوی شرکت ملی نفت ایران است.

وی با تاکید بر استمرار روند افزایش تولید صیانتی در مناطق نفت‌خیز جنوب، افزود: براساس برنامه تنظیمی تا پایان سال جاری با نصب و راه‌اندازی تلمبه‌های درون چاهی و حفاری چاه‌های جدید که مقدمات و ساز و کارهای آن فراهم شده است، به تولیدی فراتر از برنامه تعیین شده دست خواهیم یافت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این ارتباط به افزایش تولید نفت از میدان مسجدسلیمان اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی کامل طرح توسعه این میدان که در مرحله بهره‌برداری آزمایشی قرار دارد ظرفیت تولید نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب 25 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: تولید از مخازن این شرکت بر اساس اصول صیانت از مخازن انجام و این موضوع راهبرد اصلی مناطق نفت‌خیز جنوب محسوب می‌شود.

قلاوند استفاده از شیوه‌های جدید حفاری چاه‌های توسعه‌ای و تعمیری و به‌کارگیری تلمبه‌های درون چاهی و فن‌آوری‌های نوین فرآوری نفت خام را از جمله راهکارهای مقطعی و تزریق گاز را از برنامه‌های بلندمدت برای نگهداشت تولید از مخازنی که در نیمه دوم عمر خود قرار دارند برشمرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: یکی از روش‌های افزایش برداشت و تولید صیانتی توسعه، طرح‌های تزریق گاز به میادین نفتی است که در این زمینه طرح‌هایی در دست اقدام است و با اولویت پیگیری و اجرا خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار