تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۵۵۲۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برف و باران و كولاك در خوزستان
امدادرساني ادامه دارد/ اسكان اضطراري 46 مسافر تاراز
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، با اشاره به وضعيت جوي استان؛ عمليات امداد و نجات نيروهاي امدادي اين جمعيت در دو روز گذشته تشريح كرد.

علی‌عسکر ظاهری اظهاركرد: به دليل بارش شديد برف در روستاهای صیدون باغملک در روزهای گذشته  و گرفتاری 9 روستای شهر صیدون از توابع باغملک در برف و کولاک، ارزیابی و امدادرسانی توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر باغملک صورت گرفت و 3 تیم تخصصی جستجو و نجات در کوهستان در قالب 20 نفر با تجهیزات تخصصی کوهستان اعزام شدند.

وي ادامه داد: راه های ارتباطی با همکاری نیروهای راهداری بازگشايي شد و 250 تخته پتو، 123 تخته موکت، 154 شعله فانوس، 600 کیلوگرم قند و شکر، 1200 قوطی انواع کنسروجات، 1150 کیلو برنج و انواع حبوبات، 50 شعله والور و 300 کیلوگرم نایلون پوششی به اهالی آسیب دیده اختصاص يافت. خوشبختانه اين بارش ها، هیچ‌گونه تلفات جانی انسانی و حیوانی در پي نداشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: همچنين در دو روز گذشته، به 46 مسافر گرفتار در کولاک در محور تاراز – بازفت امدادرساني شد.

ظاهري اظهار كرد: بارش برف و کولاک شدید از شب گذشته تاکنون در مناطق شمالی استان ادامه داشته كه 12 دستگاه خودروي گرفتار در برف و کولاک توسط نجات‌گران پایگاه امداد و نجات کوهستان تاراز رهاسازي شدند.

وي ادامه داد: در اين عمليات 46 نفر در پایگاه امداد کوهستانی تاراز اسكان اضطراري شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان به رانندگان در مسيرهاي برف‌گير استان تاكيد كرد: زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و در زمان رانندگی احتياط كامل داشته باشند.

ظاهري در ادامه به آبگرفتگی وسیع در سوسنگرد در پي بارش باران اشاره كرد و گفت: امروز شاهد آبگرفتگی وسیع در سطح شهر سوسنگرد در مناطق خیابان مسلم، خیابان شیخ عیسی و خیابان قدیری اصل و همچنين آبگرفتگی وسیع در روستای قدرت‌آباد از توابع شهر بستان بوديم كه با اعزام 7 تیم عملیاتی و ارزیاب به مناطق مختلف شهر، منطقه ارزيابي و به تعداد 35 نفر امدادرساني شد.

وي اظهار كرد: عمليات با تجهیزات کامل سیلاب و با 2 دستگاه آمبولانس و 2 خودروی پشتیبانی انجام شد. امدادرسانی و ارزیابی همچنان ادامه دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار