تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۵۵۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مطلوبيت 95 درصدي آب شرب در خوزستان!
خوزنیوز مدتی است که از بازدیدکنندگان خوزستانی در مورد کیفیت آب شرب خوزستان نظر سنجی نموده است که نتایج بدین شرح است: 68.83 ذزصد از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می کنند، 30.52 درصد آب شرب تصفیه شده را خریداری می کنند و تنها 0.65 درصد از آب لوله کشی استفاده می نمایند / ای کاش می توانستیم سر زده به خانه این مسئولان برویم و ببینیم آیا آنها آب لوله کشی موجود مصرف می کنند یا اینکه آب تصفیه کن های چند صد هزار تومانی در خانه نصب کرده اند
مدير گروه بهداشت محيط خوزستان از مطلوبيت 95 درصدي آب شرب در استان خبر داد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس،‌ محمود چفقاني ظهر امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه، اظهار داشت: نتايج پايش و كنترل كيفي مطلوبيت آب اهواز كه به صورت مداوم توسط سه آزمايشگاه كنترل كيفي انجام مي‌شود حاكي از مطلوبيت 95 درصدي كيفيت آب شرب است.

وي با اشاره به اينكه مركز بهداشت استان مسئول كنترل كيفيت آب است و تأمين آب از وظايف اداره آب و فاضلاب است، افزود: در حال حاضر كيفيت آب خوزستان مطلوب است و اين استان قوي‌ترين سيستم كنترل كيفيت‌ آب در كشور را داراست.

مديرگروه بهداشت محيط مركز بهداشت خوزستان با بيان اين‌كه 23 آزمايشگاه كنترل كيفي آب در خوزستان وجود دارد، افزود: از اين تعداد 3 آزمايشگاه در اهواز و بقيه آن‌ها در شهرستان‌ها هستند.

چفقاني تصريح كرد:‌ در اين آزمايشگاه‌ها وضعيت آب شرب بر اساس استانداردهاي تعريف‌شده از سوي وزارت بهداشت مورد سنجش قرار مي‌گيرد. در ابتدا آزمايش كلرسنجي بر روي آب انجام مي‌شود و در صورتي كه نتيجه اين آزمايش قابل‌قبول باشد، آزمايش‌هاي باكتريولوژيكي بر روي نمونه آب انجام مي‌شود. در صورتي كه وضعيت آب نامطلوب باشد، مورد گزارش مي‌شود.

وي عنوان كرد: با وجود اين‌كه كيفيت آب شرب استان در حد استاندارد است، بيشتر شهروندان از دستگاه‌هاي تصفيه آب استفاده مي‌كنند. دستگاه‌هاي تصفيه آب همه املاح موجود در آب را حذف مي‌كند و املاح مفيد نيز از بين مي‌روند و آب سبك از آن‌ها خارج مي‌شود. آب سبك احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي را افزايش مي‌دهد.

مديرگروه بهداشت محيط مركز بهداشت خوزستان افزود: از سال 77 تاكنون موردي از ابتلا به بيماري‌هاي ناشي از مصرف آب آلوده در خوزستان مشاهده نشده و اين نشان مي‌دهد كه كيفيت آب آشاميدني در استان مطلوب است.

لازم به ذکر است که خوزنیوز مدتی است که از بازدیدکنندگان خوزستانی در مورد کیفیت آب شرب خوزستان نظر سنجی نموده است که نتایج بدین شرح است: 68.83 ذزصد از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می کنند، 30.52 درصد آب شرب تصفیه شده را خریداری می کنند و تنها 0.65 درصد از آب شبکه آبرسانی - لوله کشی - استفاده می نمایند.

چندی پیش نیز نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفته بود: متاسفانه در چند روز گذشته اظهارات متفاوتی از سوی مسئولان استان مبنی بر بدون مشکل بودن آب شرب خوزستان در رسانه ها منعکس شده که در خصوص آنها تنها می توان گفت این اظهارات شرم آور است.

سید شریف حسینی افزود: برخی مسئولان که ادعا می کنند آب شرب این استان مشکل ندارد و مردم خودشان علاقه به استفاده از آب تصفیه شده و خرید آن از فروشندگان دوره گرد دارند آیا خودشان همین آبی را که در لوله ها جاری است مصرف می کنند یا اینکه تنها مرغ همسایه غاز است.

حسینی تصریح کرد: ای کاش شرایط به گونه ای بود که می توانستیم سر زده به خانه این مسئولان برویم و ببینیم آیا آنها آب لوله کشی موجود در شهرهای جنوبی خوزستان را مصرف می کنند یا اینکه آب تصفیه کن های چند صد هزار تومانی در خانه نصب کرده اند و تنها نسخه ای شفا بخش برای مردم می پیچند و آن را در اختیار رسانه ها قرار می دهند.

نماینده اهواز عنوان کرد: در چند روز اخیر معلوم نیست چه اراده ای وجود دارد که مسئولان بخش آب و بهداشت یک صدا مامور شده اند که با رسانه ها گفتگو کنند که آب شهرهای جنوبی استان مشکل ندارد ولی هر شهروند خوزستانی با شنیدن این ادعا که با واقعیت موجود فاصله های فراوانی دارد خنده تلخی می زند.
 
http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2010/08/560012_orig.jpg

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص حل مشکل اساسی آب شرب منطقه نیز گفت: در شعار مسئولان، آب شرب استان خوزستان هیچ مشکلی ندارد ولی در واقعیت باید گفت مردم بیشتر مناطق استان خوزستان از جمله خرمشهر، آبادان، شادگان، دارخوین و کلانشهر اهواز قادر به استفاده از آب لوله کشی نیستند.

وی از رئیس جمهور خواست برای پی بردن به واقعیات موجود در استان خوزستان کمیته ای با نظارت مستقیم خود تشکیل دهد و شاهد عملکرد واقعی وزارت نیرو به تعهدات خود در قبال مردم این منطقه باشد زیرا تمامی افتتاحیه های انجام شده در سطح استان در زمینه آب شرب نمادین بوده و مردم این منطقه همچنان در حال خرید آب شرب هستند.
:
:
:
آخرین اخبار