تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۵۳۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون‌وزیرنیرو:تامین آب دغدغه‌ای همگانی است
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان این‌که تامین آب دغدغه‌ای همگانی است، گفت: اساسا کشور ما نسبت به جمعیت آن و در مقایسه با میانگین جهانی کم آب است.

 رحیم میدانی امروز (30 دی‌ماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان آب و برق استان، عنوان‌کرد: به نظر من امروز همه مدیران بخش آب در مرحله آزمون سختی در رابطه با حل مشکل و چالش‌های کم‌آبی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: کشور ما از توزیع مناسب آب برخوردار نیست و آب‌های جاری در مناطق محدودی متمرکز شده‌اند. از سوی دیگر خشکسالی‌های اخیر مشکلات تامین آب شرب کشاورزی و صنعتی را دو چندان کرده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا بیان‌کرد: با وجود مشکلات زیاد امروزه توانستیم به خدمات مهندسی، ساخت سد، تجهیزات صنعت و آب و ایستگاه پمپاژ به جایگاه‌ خوبي دست يابيم. تا پیش از این سدهای کشور به دست مشاوران خارجی ساخته می‌شود اما در چند دهه اخیر مهندسان ما بزرگترین سدهای خاکی و بتنی را می‌سازند.

میدانی تصریح‌کرد: انتظار می‌رود به همان اندازه‌ای که در فعالیت‌های سازه‌ای و عمرانی پیشرفت کردیم، در بخش مدیریت نیز رویکردهای جدیدی اتخاذ شود. مشکلات تامین آب فقط با تامین منابع مالی حل نمی‌شود، بلکه مهم‌تر از آن مدیریت صحیح است.

وی خاطرنشان‌کرد: امروز تالاب‌ها خشک شده، کیفیت آب رودخانه‌ها کاهش یافته و راندمان تولید در مزارع کشاورزی 50 درصد است. به نظر من با مدیریت صحیح می‌توانیم بدون صرف هزینه‌های زیاد میزان تولید را دو برابر کنیم زیرا نقش مدیریت در بهره‌وری چشم‌گیر است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهارکرد: در دولت جدید سیاست و راهبرد وزارت نیرو تمرکز بر مدیریت جدید است. وقتی از مدیریت جدید صحبت می‌شود به این معنا نیست که وزارت نیرو به تنهایی قادر به تامین آب کشور باشد، بلکه منظور مشارکت جدی و فعال همه دست‌اندكاران چرخه مدیریت آب است.

میدانی یادآورشد: 70 درصد آب شرب کشور از منابع زیرزمینی تامین می‌شود، در حالی که 80 درصد منابع آب‌های زیرزمینی کشور دچار بحران کم‌آبی شده و به‌طور کلی سفره‌هاي آب‌های زیرزمینی بی‌رمق شده‌اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار