تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۵۵۳۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رضانیا:
طرح آبرسانی غدیر روز جمعه به اهواز می رسد
مدیرعامل سابق سازمان آب و برق خوزستان گفت: فاز یک طرح آبرسانی غدیر روز جمعه از تلمبه خانه ام الدبس شروع شده و به شهر اهواز آبرسانی می کند.

علیرضا رضانیا ظهر دیروز در مراسم تودیعش اظهار کرد: طرح آبرسانی غدیر در سفر اخیر رئیس جمهور به استان خوزستان مطرح شد و هیئت دولت بر لزوم پایان این طرح در اسرع وقت تأکید کرد.

وی افزود: درخواستم از مسولان این است که نگذارند این طرح ابتر و ناتمام بماند. برای کامل کردن این طرح نیاز به چهار هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار است. این پول در فراخور خدمات و منافعی که این طرح برای استان و کشور در بر خواهد داشت مبلغ زیادی نیست و به هر نحو باید تهیه بشود. اگر چنین چیزی پیش بیاید می تواند تأثیر شگرفی بر کیفیت رودخانه ها و  آب شرب داشته باشد.

رضانیا عنوان کرد: برنامه ریزی این بود که طرح غدیر در دهه فجر به بهره برداری برسد اما با توجه به تأکیدی که رئیس جمهور شخصا بر این طرح داشت و قول آن را تا پایان هفته به مردم خوزستان داد ما نیز وظیفه خودمان دیدیم که این کار را پیگیری کنیم و در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: فاز یک طرح غدیر که از تلمبه خانه ام الدبس مرحله اول آن شروع شده و برای شهر اهواز آبرسانی خواهد کرد جمعه شروع به کار آن خواهد بود. میزان انتقال آب شیرین در این طرح، 24 هزار متر مکعب در ثانیه است که واقعا کار ساده ایی نبود و این طرح به 26 شهر و هزار و 600 روستا آب رسانی می کند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: دو طرح آب رسانی شمال شرق و جنوب شرق که هر کدام نیاز به 720 میلیارد تومان و یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار دارد به زودی در مرحله اجرایی قرار می گیرند.

رضانیا گفت: بحث بعدی عرضه و فروش اوراق مشارکت به مقدار 750 میلیارد تومان بود که اگر ما این کار را اجرا نمی کردیم اکنون طرح غدیری که در مورد آن صحبت می کنیم، وجود نداشت و به این مرحله نمی رسید.

وی افزود: با کوشش کارمندان و مسئولان، دو میلیارد دلار برای زهکشی شبکه های آبرسانی تأمین شد. 163 هزار هکتار از این اراضی تحت نظر سازمان آب و برق بوده و 500 هکتار بعدی متولی آن سازمان جهاد نصراست.

رضانیا گفت: مورد بعد طرح زمین های 800 هزار هکتاری موسوی به طرح کشاورزی مقام معظم رهبری است که اکنون با مسائل و صحبت هایی که پیش آمد به 550 هزار هکتار تقلیل یافت و می توان گفت که سازمان آب و برق 50 درصد شبکه های اصلی آن را انجام داده است و بقیه آنها نیز در دست بهره برداری است که به سه هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

همچنین آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجس خبرگان رهبری نیز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: خدمات مسئولان در عرصه مدیریتی مشخص و آشکار است و بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی افزود: برخی مدیران در زمینه های مختلفی همچون کشاورزی و یا از طریق سد سازی و کارهای عمرانی، کارها و فعالیت های زیادی انجام داده اند.

شفیعی عنوان کرد: تمام دغدغه های مسئولان و مدیران باید حل مشکلات مردم باشد زیرا اینها همه مسائلی است که اسلام بر آن تأکید کرده اند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار