تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۵۵۳۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور مسئولان حوزه استاندارد
برگزاری دومین جلسه کمیته تخصصی استاندارد بتن در خوزستان
دومین جلسه کمیته تخصصی استاندارد بتن خوزستان با حضور مسئولان این حوزه برگزار شد.

دومین جلسه سیاستگذاری کمیته تخصصی استاندارد بتن که صبح امروز به همت اداره کل استاندارد خوزستان در قالب کمیته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی استان در محل این اداره کل و با هدف بررسی مشکلات صنعت بتن استان از مرحله محاسبه، طراحی، ساخت و اجرای این محصول ساختمانی پراهمیت  برگزار شد.

در این جلسه که با دعوت از تولیدکنندگان عمده، صاحب نظران و اساتید دانشگاه، دستگاه‏های اجرایی استان و انجمن‌های تخصصی برگزار شد موضوع بهبود کنترل کیفیت و استانداردسازی بیشتر بتن به عنوان یکی از مهمترین فرآورده‌های ساختمانی در مرحله پیش ساخت مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین با توجه به مشکلات مرحله اجرا و بتن‌ریزی موضوع اجرا و نگهداری محدود بتن توسط تولید کننده تا رسیدن به مقاومت اولیه مورد بررسی قرار گرفت.

*توقیف 900 تن شن و ماسه غیراستاندارد در منطقه ماهور برنجی دزفول

دبیر این کمیته در حاشیه مراسم اظهار کرد: در این راستا و در مسیر اجرایی کردن استانداردسازی مواد اولیه تولید بتن، این اداره کل در هفته گذشته اقدام به توقیف بیش از 900 تن شن و ماسه غیراستاندارد تولید شده در منطقه ماهور برنجی دزفول کرده و از عرضه این محصولات در کارگاه‏های ساخت بتن جلوگیری کرد.

غلامرضا مندل‌زاده اضافه کرد: موضوع برخورد با تولیدکنندگان غیراستاندارد شن و ماسه مورد مصرف در بتن با شدت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد و با هماهنگی ایجاد شده با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سهمیه سوخت واحدهای سنگ‌شکن فاقد نشان استاندارد نیز قطع خواهد شد.

وی همچنین از آمادگی کامل این کمیته تخصصی به‌منظور استفاده از نظرات و پیشنهادات صاحب نظران بتن در راستای بهبود کیفیت این محصول در ساخت و سازهای استان خبر داد.

کارشناس مسئول اداره کل استاندارد خوزستان گفت: در حال حاضر 26 تولیدکننده شن و ماسه استاندارد در استان خوزستان مورد تایید اداره کل استاندارد خوزستان مشغول به فعالیت هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازندگان، پیمانکاران و دستگاه‏های اجرایی به‌منظور اطلاع از آخرین فهرست تولیدکنندگان استاندارد مصالح ساختمانی استان می‏توانند به وب سایت اداره کل استاندارد خوزستان به نشانی http://khz.isiri.org مراجعه کنند.
:
:
:
آخرین اخبار