تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۵۵۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهسازي 61 درصد از مناطق روستايي اروندکنار
بخشدار اروندکنار گفت: تاکنون 61 درصد از مناطق روستایی اروندکنار بهسازی شده است.

لطیف حیایی‌اهوازی امروز در گفت‌وگو با فارس در آبادان اظهار داشت: در راستای بهسازی مناطق روستایی اروندکنار تاکنون اقدامات مؤثری انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه 61 درصد از مناطق اروندکنار بهسازی شده‌اند، خاطرنشان کرد: بهسازی 39 درصد از مناطق باقی‌مانده نیز در دستور کار قرار دارد.
بخشدار اروندکنار افزود: در سال جاری اعتبارات خوبی از محل اعتبارات ارزش افزوده به اروندکنار اختصاص یافته که پیش‌بینی‌می‌شود در صورت تأمین این اعتبار، مناطق باقی‌مانده در سال‌جاری بهسازی شوند.
وی ادامه داد: با استفاده از اعتبارات تملک دارایی‌ها و توسعه، اعتبارات اختصاص یافته به دهیاران، راه‌ و ترابری و بیناد مسکن در سال جاری می‌توان گام‌های بلندی در این راستا برداشت.
حیایی‌اهوازی با اشاره به اهمیت بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، تصریح کرد: خوشبختانه در راستای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی بیشترین سهمیه شهرستان آبادان را اروندکنار جذب کرد.
وی در ادامه گفت: علاوه بر سهمیه‌هایی که برای بخش در نظر گرفته شده بود با رایزنی‌های انجام شده موفق به جذب سهمیه‌های موردنیاز شدیم.
بخشدار اروندکنار اضافه کرد: بیشترین سهمیه تسهیلات جذب شده به منیوحی و شهر اروندکنار اختصاص یافت که امیدواریم با سهمیه‌های امسال نیز بتوانیم مشکلات مسکن روستاییان را مرتفع کنیم.
وی با اشاره با استقبال مطلوب روستاییان از تسهیلات خودمالکی، اظهار داشت: تاکنون در بخش اروندکنار بیش از یک هزار و 300 سهمیه تسهیلات مسکن روستایی جذب شده است.
حیایی‌اهوازی خاطرنشان کرد: در زمینه بهسازی 39 درصد مناطق باقی‌مانده و هدایت آب‌های سطحی در بخش اروندکنار امسال با برنامه کاربردی باید اقدامات لازم را به‌عمل آوریم.
وی در ادامه با تأکید بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، افزود: با فراهم آوردن امکانات موردنیاز روستاییان و ایجاد زیرساخت‌های کشاورزی می‌توان گام‌های بلندی در این زمینه برداشت.
بخشدار اروندکنار ادامه داد: تاکنون دولت در راستای ایجاد زیرساخت‌های توسعه بخش کشاورزی حمایت‌های مطلوبی داشته و امیدواریم با تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی نخیلات بتوانیم با ایجاد انگیزه در روستاییان از مهاجرت آنها به شهر جلوگیری کنیم.
وی تصریح کرد: دولت تاکنون تسهیلات ویژه‌ای به روستاییان در راستای رفع مشکلات این قشر ارائه داده، اما هنوز کافی نیست و باید در این زمینه با بررسی مشکلات موجود، راه‌کارهای کاربردی ارائه شود.
:
:
:
آخرین اخبار