تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۵۳
کد خبر: ۵۵۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پيشرفت 50 درصدی احداث موج شكن در خوزستان
مجري طرح و احداث موج شكن‌هاي سواحل جنوب كشور از پيشرفت 50 درصدي ساخت موج شكن در سواحل جنوبي خوزستان خبر داد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، محمد متوليان با بيان اينكه 24موج شكن در قالب اين دو طرح در استان هاي سيستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان احداث مي‌شود اظهار داشت: بر اساس طرح غدير احداث موج شكن ها در بنادر جنوبي كشور نزديك به 52 درصد پيشرفت دارد و در طرح بعثت نيز اين پروژه در مراحل تجهيز، اسخراج و آماده‌سازي سنگ‌هاي معدني است.
وي افزود: بخش مهندسي ساخت موج شكن‌هاي سواحل جنوب كشور نيز تاكنون بيش از 90 درصد پيشرفت داشته است.
متوليان با بيان اينكه احداث موج شكن‌هاي طرح غدير واقع در استان‌هاي خوزستان، بوشهرو هرمزگان با پيشرفت فيزيكي بيش از 51 درصد در حال اجراست گفت:‌ ساخت موج شكن‌هاي استان بوشهر بيش از 63 درصد پيشرفت دارد كه اين موج شكن‌ها در نقاطي نظير بنادر كري، مقام و بوالخير احداث مي‌شود.
مجري طرح و احداث موج شكن‌هاي سواحل جنوب كشور با اشاره به پيشرفت 47 درصدي ساخت موج شكن در استان هرمزگان افزود:اين موج شكن‌ها در مناطقي مثل ديوان ،فارو و بحل ساخته خواهد شد.
به گفته وي ساخت موج شكن در سواحل استان خوزستان نيز با 50 درصد پيشرفت در حال اجراست.
متوليان اظهار داشت: ساخت موج شكن‌هاي در استان سيستان و بلوچستان كه در قالب طرح بعث دنبال مي‌شود در مرحله تجهيز و آماده سازي معادن و استخراج سنگ‌هاي ديواره موج شكن است.
وي تاكيد كرد: بيشترين پيشرفت فيزيكي با بيش از 97 درصد مربوط به ساخت موج شكن در بنود در استان بوشهر و كمترين پيشرفت فيزيكي مربوط به موج شكن يك بني در استان هرمزگان با هشت دهم درصد است.
وي در پايان اظهار داشت: با ساخت اين موج شكنها چهره سواحل در مناطق جنوب به زودي تغيير خواهد يافت و ضمن توسعه بنادر موجود جنوبي در امتداد سواحل؛ مردم اين مناطق نيز به فعاليت و اشتغال خواهند پرداخت.
احداث موج شكن‌هاي طرح توسعه بنادر جند منظوره كوچك در سواحل خليج فارس توسط قرارگاه خاتم الانبياء و در سواحل درياي عمان توسط قرارگاه خاتم الاوصيا در دست اجراست.
:
:
:
آخرین اخبار