تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۵۴۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان:
آثارتاریخی‌خوزستان صاحب نقشه GISمی‌شوند
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: آثار تاریخی خوزستان صاحب نقشه GIS می‌شوند و برای این کار مقدمات امر فراهم شده است.

افشین حیدری امروز اظهار کرد: آثار تاریخی خوزستان بسیار متعدد و گسترده هستند و به این دلیل از همه آثار استان نیازمند نقشه‌ای جامع هستیم تا بتوان وضعیت آثار را به خوبی به نمایش بکشد و به این دلیل تهیه نقشه GIS آثار تاریخی استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تهیه نقشه GIS یکی از روش‌های پیشرفته برای مدیریت آثار تاریخی است و به این دلیل می‌کوشیم تا با استفاده از این تکنولوژی گامی در راستای مدیریت آثار تاریخی استان برداریم.

وی خاطرنشان کرد: خوزستان دارای توانمندی‌های زیادی است و باید تلاش کرد تا با به کارگیری جدید‌ترین تکنولوژی‌ها در این زمینه قدم‌هایی برای سامان‌دهی به وضعیت آثار تاریخی برداریم.

حیدری افزود: برای اجرای این برنامه در بخش اعتبارات تملک‌ دارایی سرمایه‌ها اداره کل میراث فرهنگی خوزستان اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و در تلاش هستیم تا این پروژه مهم برای میراث فرهنگی خوزستان اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت آثار تاریخی شهرهای تاریخی با این نوع نقشه به طور کامل ثبت می‌شود و به نحوی هرگونه تغییر و مرمت در اثر تاریخی به ثبت خواهد رسید و این مسئله برای ابنیه‌های خوزستان نیازی ضروری بود که محقق خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار