تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۵۴۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نشان ملی مرغوبیت به سه تار آبادانی رسید
ساز سه تار ساخته دست مهران طالبی، از هنرمندان نوازنده آبادانی، نشان ملی مرغوبیت را از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کسب کرد.

مهران طالبی در توضیح این عنوان هنری گفت: برای معرفی محصولات هنری ایران در بازار جهانی سازمان میراث فرهنگی اقدام به ارزشیابی و ارزش‌گذاری این محصولات می‌کند و ساز سه تاری که به سیستم ارزش‌گذاری سازمان میراث فرهنگی معرفی شده موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت شد.

وی درباره ویژگی‌های این ساز گفت: سه تار ساخته شده دارای نوآوری است و در جنس و بدنه آن تغییراتی ایجاد شده است. از جمله نوآوری در پنجه و جایگاه گوشی‌ها و حذف سوراخ‌های روی صفحه.

به گفته این هنرمند: سه تار معرفی شده از چوب گردو ساخته شده و قسمتی از بدنه آن از چوب درخت بیعار است که در اقلیم جنوب می‌روید.

این نوازنده سه تار بيان كرد: کسب این نشان راه را برای داوری کارشناسان سازمان یونسکو باز می‌کند چراكه این ساز به همراه سایر محصولاتی که مجوز گرفته‌اند آبان ماه سال آینده در معرض داوری کارشناسان سازمان یونسکو برای حضور در بازارهای جهانی قرار می‌گیرند.

گفتنی است که مهران طالبی از سال‌ها پیش به ساختن سازهای سنتی مشغول است و سرپرستی گروه موسیقی (شهرآشوب) حوزه هنری مرکز آبادان را بر عهده دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار