تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۵۵۴۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رفیعی خواستار شد:
مدیریت اقتصادی باید در مدارس دنبال شود
رئیس آموزش و پرورش خرمشهر گفت: مدیریت اقتصادی و درآمد زایی باید در مدارس دنبال شود زیرا با این کار می توان به احیای مدارس کمک کرد.

مهدی رفیعی دهکردی شامگاه سه شنبه در هشتمین اجلاس رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: در آموزش و پرورش باید به دنبال تحول باشیم که با نهادینه سازی و تبیین شاخص ها این تحول تا حد زیادی اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در زمینه بهبود مدیریت آموزشگاهی ما باید از فرصت ها و تهدید ها استفاده کنیم. در حقیقت وجود مدیر قوی، یک فرصت و مدیر ضعیف نیز یک تهدید برای آموزش و پرورش است. فرهنگ حاکم بر مدارس متاسفانه رقابتی نیست و ما برای پیشرفت نیاز داریم این فرهنگ رقابتی را در مدارس دامن بزنیم.  رقابت در علم و دانش اگر منفی نباشد بسیار خوب است ضمن اینکه مشارکت اولیاء باید در مدارس بیشتر شود.

رفیعی عنوان کرد: ارزشیابی ابزاری برای تکمیل یادگیری است. هرجا که تحقیق و پژوهش وجود داشته باشد ارزشیابی آنجا معنای خود را پیدا می کند. محیط های یادگیری در مدارس از نظر ظاهر و محتوا جالب نیست. در ارتباط با تدوین شاخص های نظارتی نیز سهم مدیران و معلمان و اولیاء در فرآیند نظارت برنامه محوری و در نهایت کارشناسی و بازرسی نظارت را تکمیل می کند.

رئیس آموزش و پرورش خرمشهر بیان اینکه چرا نباید مدارس ما وادار به رقابت شوند، گفت: مدارس دولتی باید رقابت را بیشتر کنند. مدیریت اقتصادی و درآمد زایی باید در مدارس دنبال شود. حداقل 40 روش استاندارد برای درآمدزایی وجود دارد.

رفیعی گفت: نیروی انسانی برای ما یک ضرورت است. ما باید برای مدارس و معلمان و دانش آموزان و دروس لازم التوجه و همچنین مناطق محروم برنامه های خاص را تدوین کنیم. یکی از مشکلات شهر ما ابلاغ های حق التدریس مشکل آن حل نشده به دلیل تعداد ساعاتی است که هنوز از وزارت اعلام نشده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار