تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۵۵۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرط و شروط‌ تحول گردشگری در خوزستان
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خوزستان گفت: اگر سرمايه‌گذاري در بخش خصوصي حمايت شود قطعاً گردشگري خوزستان متحول مي‌شود.

افشين حيدري اظهار كرد: براي توسعه گردشگري در استان خوزستان در حال تدوين برنامه‌هايي هستيم كه با تشكيل اولين جلسه كارگروه گردشگري استان آنها را اجرايي مي‌كنيم.

او خاطرنشان كرد: گردشگري در استان خوزستان به زيرساخت‌هايي نياز دارد كه طي صحبت‌هايي كه با معاونت برنامه‌ريزي استانداري خوزستان داشتيم كارهاي جديدي را انجام خواهيم داد.

وي ادامه داد: از جمله زيرساخت‌هاي لازم در گردشگري مي‌توان به ضمانت‌هاي دولت و حمايت از سرمايه‌گذار خصوصي، واگذاري زمين از طريق سازمان منابع طبيعي، مجوز برخي سازما‌ن‌ها همچون آب و برق و غيره اشاره كرد.

حيدري همچنين بيان كرد: ما مي‌توانيم مجتمع‌هاي تفريحي زيادي را در اطراف درياچه‌هاي پشت سده ايجاد كنيم كه متأسفانه تاكنون از اين ظرفيت استفاده نكرده‌ايم چراكه تا به امروز با مخالفت‌هاي سازمان آب و برق روبه‌رو بوده‌ايم.

وي در خصوص ايجاد شرايط براي انتخاب خوزستان به عنوان مقصد گردشگري گفت: يكي از راه‌هاي جذب گردشگري احداث كمپ‌هاي ارزان قيمت است و در حال حاضر در حال برنامه‌ريزي بر روي اين موضوع هستيم و از قبل نيز طرح‌هايي را آماده كرده‌ايم.

به گفته مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خوزستان: طرح كمپ‌هاي ارزان قيمت در بعضي مناطق مثل باغملك، لالي، شوشتر، دزفول و بهبهان آماده است و مسافران نيز در تمام ايام سال مي‌توانند از آنها استفاده كنند.

رونمایی از نرم‌افزار گردشگری خوزستان به زودی

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستی و گردشگري خوزستان از رونمايي نرم‌افزار گردشگري استان خوزستان در آينده نزديك خبر داد.

افشين حيدري اظهار كرد: به زودي از نرم‌افزار گردشگري مجازي ويژه استان خوزستان رونمايي و آن را در سراسر استان توزيع مي‌كنيم تا در اختيار همه قرار گيرد و جاذبه‌هاي گردشگري اين استان براي همه معرفي شود.

وي خاطرنشان كرد: معرفي گردشگري استان سازوكار مخصوص خودش را دارد و ما سعي داريم با تشكيل شوراي اطلاع‌رساني و تحقيقات در حوزه گردشگري به سمت تبليغات خوزستان به عنوان مقصد سفر گردشگر برويم.

حيدري در خصوص نرم‌افزار گردشگري استان خوزستان توضيح داد: اين نرم‌افزار كه به منظور معرفي جاذبه‌هاي گردشگري خوزستان طراحی شده است شامل معرفي مجتمع‌هاي بين راهي، مسيرهاي گردشگري، آثار تاريخي، موزه‌ها و محوطه‌هاي باستاني است. در واقع نرم‌افزاري جامع در اين زمينه محسوب مي‌شود كه هم‌اكنون در مراحل پاياني آماده شدن قرار دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار