تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۵۵۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زنگ هواي پاك در اهواز نواخته شد
با صنايع آلاينده خوزستان برخورد قانوني مي‌شود
معاون عمراني استاندار خوزستان در مراسم نواختن زنگ هواي پاك در اهواز گفت: در برخورد با تمام صنايع آلاينده در استان از اهرم قانون استفاده مي‌شود.

 احمد سياحي در اين مراسم كه امروز(2 بهمن ماه) در دبستان دخترانه شايسته منطقه زرگان اهواز برگزار شد، اظهار كرد: داشتن هواي پاك حق مسلم ماست، شعار اين دانش‌آموزان است و طبيعي است كه اين حق را مطالبه كنند. لذا همه ما در ترويج فرهنگ حفاظت از محيط زيست شريك هستيم و اين رسالت همه مردم است.

وي ادامه داد: 29 دي‌ماه تا 5 بهمن ماه كه به نام هفته هواي پاك نامگذاري شده، نمادين است ولي اميدواريم تمام هفته‌هاي سال به عنوان هفته هواي پاك تلقي شوند و مي‌بايست از داشتن هواي پاك، آب آشاميدني مطلوب و در كنار آن توليد غذاي سالم به عنوان يك حق مسلم دفاع كنيم.

معاون عمراني استاندار خوزستان در جمع دانش‌آموزان گفت: انسان براي ادامه حيات به آب، غذا و هوا نياز دارد و هر كدام از اين‌ها با اهميت هستند؛ شايد انسان بتواند بدون آب و غذا مدتي را زندگي كند ولي بدون هوا نمي‌تواند و اين اهميت بيشتر وجود هواي پاك را مي‌رساند.

سياحي به معضلاتي كه آلودگي هوا در كلانشهرهاي كشور به خصوص پايتخت ايجاد كرده، اشاره كرد و افزود: داشتن هوايي پاك و مطلوب يك اهتمام جمعي را مي‌طلبد.

وي در خصوص اقداماتي كه براي كاهش آلودگي هواي استان در دستور كار قرار گرفته، اظهار كرد: بحث آلودگي هوا يكي موارد جدي و اساسي ماست كه در اين زمينه نه شعار مي‌دهيم و نه با كسي شوخي داريم.

معاون عمراني استانداري خوزستان گفت: در خصوص فعاليت كارخانه و مراكز صنعتي در استان، توسعه كشاورزي و جلوگيري از آلودگي هوا جلسات خوبي برگزار شد و مباحث بسياري مطرح شد. در اين ميان همه صنايع در استان مكلف شدند سيستم كارخانجات و صنايع خود را به سيستم‌هاي تصفيه هوا مجهز كنند. همچنين در حوزه كشاورزي نيز عدم سوزاندن محصولات و پسماندهاي محصولات كشاورزي در دستور كار قرار گرفت.

سياحي افزود: با توجه به اهميت نقش تالاب‌ها در جلوگيري از آلودگي هوا و مهار ريزگردها، در خصوص تخصيص حق آبه  تالاب‌ها تصميمات خوبي اتخاذ شد. موضوع ريزگردها موضوعي است كه به كشورهاي ديگر نيز مرتبط است لذا از سوي وزارت امور خارجه كشورمان رايزني‌هاي لازم در اين زمينه انجام شده است.

وي ادامه داد: براي مهار پديده ريزگردها در استان خوزستان 200 هزار هكتار مالچ‌پاشي زمين‌هاي استان در برنامه قرار گرفت كه تا كنون حدود 15 هكتار آن انجام شده است. منابع اعتباري آن مشخص شده است ولي ادامه اجراي اين طرح بستگي به اعتباراتي است كه تخصيص مي‌يابد.

معاون عمراني استانداري خوزستان گفت: برنامه اوليه در بحث مالچ پاشي اين بود كه طرح در 3 سال اجرا شود. اكنون جلساتي در زمينه اعتبار آن در حال برگزاري است. اميد است بتوانيم در يك برنامه مصوب و زمانبندي مناسب شاهد اجراي طرح مالچ پاشي در استان و مهار پديده گرد و غبار در هواي استان باشيم.

سياحي اظهار كرد: مقابله با آلودگي هوا از عهده مسئولان خارج است و همه بايد عزم خود را جزم كنند تا با اقداماتي كه در حال انجام است هوايي پاك و مطلوب داشته باشيم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار