تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۵۵۵۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عیدانی: زندانیان باید درآمدزایی کنند
عضو شوراي شهر آبادان گفت: زندانیان حتی در محیط زندان نیز باید بتوانند برای خانواده خود درآمدزایی کنند.

حميد حنظل عيداني عصر چهارشنبه در بازدید از زندان آبادان اظهار کرد: جمعيت بسياري از جوانان و افراد عادي بيكار هستند كه به دنبال آن آسيبهاي اجتماعي از جمله سرقت، اعتياد و ساير ناهنجاريهاي اجتماعي به وجود مي آيد.

وي افزود: با توجه به پيامدهاي اعتياد در بين جوانان، انتظار می رود حمايتهاي بازدارنده لازم از آنها صورت بگيرد زيرا اگر اشتغال نباشد ممكن است جوان نا اميد به راه هاي ارتكاب جرم پيش برود.

حنظل عيداني افزود: در سفر اخير دولت به آبادان، تصميمات مهمي در خصوص اشتغال گرفته شد كه انتظار مي رود در آينده معضل بيكاري رفع شود.

رئيس كميسيون اقتصادي شوراي اسلامي شهر آبادان تاكيد كرد: زندانها بايد براي بازسازي افراد باشند و در آنجا اصلاح و بازپروري شوند.

وي با اشاره به برنامه هاي صورت گرفته اجرا شده در زندان آبادان گفت: در تمام بخشها برنامه هاي مطلوبي در دست اجراست كه اميد مي رود در آينده جمعيت زندانيان به صورت چشمگيري كاهش يابد.

مشاور سازمان منطقه آزاد اروند با بيان اينكه در حال حاضر زندان آبادان نيازمند اعتبارات عمراني است، اضافه كرد: از تمام مسئولان انتظار مي رود از اين زندان حمايتهاي مالي كنند تا مشكلات در كوتاهترين زمان رفع شود.

وي تصريح كرد: اغلب افرادی که وارد زندان می شوند، دارای خانواده هستند و با حضور سرپرست خانواده در زندان به عبارتی منبع درآمد آنها نیز از بین می رود به همین دلیل باید زندانیان در زندان بتوانند با آموزش های لازم حرفه ای کسب کنند تا بتوانند حتی در محیط زندان نیز درآمدی برای خانواده خود تامین کنند.

حنظل عيداني افزود: به رغم اينكه اين زندانيان دچار بيكاري هستند مي توان براي آنها ضمن ايجاد بنگاه هاي اشتغالزايي، نمايشگاه‌ ايي نيز راه اندازي كرد كه بتوانند بعد از اينكه دوران ندامت را گذراندند وارد بازار كار شوند.

عضو شورای شهر آبادان تصریح کرد: از تمام رسانه هاي منطقه انتظار مي رود در خصوص آسيبهاي اجتماعي ضمن تهيه گزارشهاي مستمر، اطلاع‌رساني صحيح و گسترده اي را صورت دهند تا آباداني بدون زنداني داشته باشيم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار