تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۵۵۵۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دهقانی عنوان کرد:
ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر خوزستان 80 میلیون تن است/ 30 درصد مسکن مهر استان مشکل دارد
مدیر کل راه و شهر سازی استان خوزستان گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر این استان، 80 میلیون تن است که متاسفانه این ظرفیت به صورت کامل مورد استفاده قرار نمی گیرد.

نصراله دهقانی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان عنوان کرد: توانایی و پتانسیلی که در خوزستان وجود دارد را هیچ کسی نمی تواند انکار کند و برای همه قابل تاکید است.

وی با بیان اینکه استان خوزستان دارای بنادر فراوان و متعددی است، افزود: ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر استان خوزستان 80 میلیون تن است که در حال حاضر تنها از 40 میلیون این ظرفیت ها استفاده می شود. 35 میلیون تن از حمل و نقل استان نیز بر دوش جاده ها است.

دهقانی عنوان کرد: مسئله بعدی دو خطه کردن خطوط راه آهن به خصوص راه آهن دورود است. در سفر اخیر رئیس جمهوری به خوزستان با معاون اجرایی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در خصوص جاده های استان بحث و تبادل نظر کردیم به همین دلیل در دیدار اختصاصی که وزیر راه و شهر سازی با رئیس جمهور داشت بر لزوم اجرای این پروژه به صورت طرحی که ارائه شد تأکید کرد.

مدیر کل راه و شهر سازی استان خوزستان گفت: در هفت تا هشت سال گذشته، ساخت یک هزار و 452 کیلومتر از جاده های استان در بررسی قرار گرفت که 306 کیلومتر آن پایان یافت و 263 کیلومتر آن در دست اجرا است. ما نقشه راه را به عنوان یک گلوگاه اصلی مطرح کردیم که اجرایی شدن آن در حیطه اختیار استاندار خوزستان ولی برای استان خوزستان فوق العاده مفید است.

دهقانی عنوان کرد: در بحث جاده ها، موضوع فقط کمبود اعتبارات نیست. به عنوان نمونه می توان از جاده آبادان - ماهشهر نام برد که روزی یکی از پرخطرترین جاده های استان و کشور بود و همه برای مدیریت کردن بحران این جاده نظرهای مختلف و پر هزینه ایی می دادند اما اصرار بر این بود که این دو جاده را به هم وصل کنیم خوشبختانه هم این کار انجام شد و در حال حاضر این جاده تلفاتش نسبت به قبل بسیار کمتر شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده ما در عرصه جاده ها وضعیت نگهداری از آنها و استفاده بهینه از آنهاست که برای این مشکل و به عنوان ارتقای ایمنی جاده ها، قراردادی را با دانشگاه شهید چمران اهواز امضا کردیم و آمادگی این را نیز داریم به عنوان یک مانور یا حرکت عمومی در بخش ایمنی جاده ها 10 میلیارد تومان هزینه کنیم تا برای سال آینده سر و سامانی به وضعیت جاده ها داده و به بهترین شکل میزبان مهمان های نوروزی باشیم.

دهقانی همچنین در خصوص وضع مسکن مهر در استان نیز گفت: در بخش مسکن مهر نیز همه دیدند که همگرایی و همدلی خوبی در مسئولان مجری این طرح وجود دارد و فرمانداران و شهرداران به بهترین شکل ممکن در این راستا با یکدیگر هماهنگی ایجاد کردند هر چند در اواخر کار به علت بدهکاری و عدم تخصیص اعتبارف مشکلاتی به وجود آمد و از بین 114 هزار واحد که شروع کردیم 30 درصد به نوعی مشکل دار هستند. امیدواریم با کمک فرمانداران و شهرداران این معضل حل شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار