تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۵۵۵۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان خبر داد
مالچ‌پاشی در 200 هزار هکتار از اراضی خوزستان
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: برای مهار پدیده ریزگردها در خوزستان 200 هزار هکتار مالچ‌پاشی در اراضی را در برنامه داریم.

احمد سیاحی دیروز با حضور مسئولان شهری و استانی در دبستان دخترانه شایسته منطقه زرگان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: 29 دی‌ماه تا 5 بهمن ماه که به نام هفته هوای پاک نامگذاری شده، نمادین است ولی امیدواریم تمام هفته‌های سال به عنوان هفته هوای پاک تلقی شوند.

وی اضافه کرد: همه ما باید از داشتن هوای پاک، آب آشامیدنی مطلوب و در کنار آن تولید غذای سالم به عنوان یک حق مسلم دفاع کنیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در خصوص اقداماتی که برای کاهش آلودگی هوای استان در دستور کار قرار گرفته، اضافه کرد: بحث آلودگی هوا یکی از موارد جدی و اساسی ا‌ست که در این زمینه نه شعار می‌دهیم و نه با کسی شوخی داریم.

وی ادامه داد: در خصوص فعالیت کارخانه و مراکز صنعتی در استان، توسعه کشاورزی و جلوگیری از آلودگی هوا جلسات خوبی برگزار شد و مباحث بسیاری مطرح شد.

سیاحی عنوان کرد: در این میان همه صنایع در استان مکلف شدند سیستم کارخانجات و صنایع خود را به سیستم‌های تصفیه هوا مجهز کنند.

وی افزود: همچنین در حوزه کشاورزی نیز عدم سوزاندن محصولات و پسماندهای محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: برای مهار پدیده ریزگردها در خوزستان 200 هزار هکتار مالچ‌پاشی زمین‌های استان در برنامه قرار گرفت که تاکنون حدود 15 هکتار آن انجام شده است.

وی ادامه داد: منابع اعتباری آن مشخص شده ولی ادامه اجرای این طرح بستگی به اعتباراتی است که تخصیص می‌یابد.

سیاحی با اشاره به اینکه برنامه اولیه در بحث مالچ‌پاشی این بود که طرح در 3 سال اجرا شود گفت: امید است بتوانیم در یک برنامه مصوب و زمانبندی مناسب شاهد اجرای طرح مالچ‌پاشی در استان و مهار پدیده گرد و غبار در هوای استان باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار